شناسهٔ خبر: 54791786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۷۲ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد انواع خودروها از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌های این استان ثبت شد.

صاحب‌خبر -

«مهرداد جهانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ترددها توسط ۶۸ سامانه تردد شمار برخط در جاده‌های اصلی استان مرکزی ثبت و تعداد این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور و افزایش تردد خودروهای سواری و سفرهای جاده‌ای، سهم تردد خودروهای سبک به ۸۰ درصد افزایش یافته که این مهم نشان از سهم ۲۰ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های اصلی استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در راه‌های استان ۲۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد کاهش یافته‌است.

جهانی تصریح کرد: ۱۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۱۲۹ وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۱۵ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۰۸ وسیله از استان خارج شده که این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۷ و ۳۸ درصد افزایش یافته‌است.

وی گفت: استان مرکزی از لحاظ میزان ترددهای بین استانی، پس از استان‌های تهران و البرز، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و از نظر مجموع ترددهای ثبت شده در تمامی راه های شریانی، از یازدهمین جایگاه در کشور برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: هفت میلیون و سه هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه در سه ماه نخست امسال به مرکز استان وارد و هفت میلیون و ۴۵ هزار و ۲۲۰ وسیله از آن خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۰ و ۳۵ درصدی افزایش یافته‌است.

جهانی با یادآوری نصب و راه اندازی ۲۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان مرکزی و تجهیز این دوربین ها به سامانه محاسبه میانگین سرعت در سال گذشته اظهار داشت: میانگین سرعت ثبت شده در راه‌های استان ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاتر است.

وی جاده‌های «اراک - سلفچگان»، «اراک - بروجرد» و «آزادراه ساوه - سلفچگان» را سه محور پرتردد استان مرکزی در سه ماهه اول سال جاری عنوان کرد و افزود: بیشترین فراوانی تردد در این جاده ها به ترتیب در تاریخ های چهاردهم فروردین ماه، ۱۲ خرداد ماه و ۱۶ خرداد ماه انجام شده‌است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۶۴۵ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

نظر شما