شناسهٔ خبر: 54779334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اعلام کرد؛

۷۲ میلیون تردد در سه ماهه اول امسال در راه‌های استان مرکزی

اراک - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد در راه‌های استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تردد در شبکه راه‌های استان مرکز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد توسط ۶۸ سامانه تردد شمار آنلاین در راه‌های شریانی استان مرکزی به ثبت رسید.

وی افزود: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور و افزایش تردد خودروهای سواری و سفرهای جاده‌ای طی ماه‌های اخیر، سهم تردد خودروهای سبک به ۸۰ درصد افزایش یافته و حکایت از سهم ۲۰ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: سال گذشته سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در راه‌های استان مرکزی ۲۵ درصد بود که امسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.

جهانی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۱۲۹ وسیله نقلیه به استان وارد و ۱۵ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۰۸ وسیله از استان خارج شده که به ترتیب رشد ۳۷ و ۳۸ درصدی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: استان مرکزی از لحاظ میزان ترددهای بین استانی، پس از استان‌های تهران و البرز، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و از لحاظ مجموع ترددهای ثبت شده در تمامی راه‌های شریانی، از یازدهمین جایگاه در کشور برخوردار است.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال بیش از هفت میلیون و سه هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه به مرکز استان وارد و ۷ میلیون و ۴۵ هزار و ۲۲۰ وسیله از آن خارج شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب از افزایش ۳۰ و ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به نصب و راه اندازی ۲۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان و تجهیز آنها به سیستم محاسبه میانگین سرعت در سال گذشته عنوان کرد: متأسفانه همچنان میانگین سرعت ثبت شده در راه‌های استان مرکزی ۱۱ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاست.

نظر شما