شناسهٔ خبر: 5465105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رضوی: مردم را با وعده وام بدون بازگشت حقیر نکنیم

تهران- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم بر آموزش همگانی و مشارکت روستاییان در پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: نباید با وعده وام بدون بازگشت مردم را حقیر کنیم، تنها در نقاط مرزی طبق دستور مستقیم رییس جمهوری و در موارد خاص پرداخت وام های صفر درصد بلامانع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، سید ابوالفضل رضوی این مطلب را روز شنبه و در شورای برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم بیان کرد.

شورای برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم با هدف بررسی «نحوه ارائه تسهیلات به منظور اجرای طرح مشارکت روستاییان در فعالیت های اقتصادی» تشکیل جلسه داد و در آن بر لزوم تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه توسعه ششم با بهره گیری از توان مشارکت همه مردم تاکید شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با اشاره به این که برای رسیدن به این طرح به نکات مهمی توجه شده، گفت: برای تهیه این طرح زمان زیادی صرف شده و مشورت هایی با همکاران شوراهای اسلامی بخش ها و دهیاران استان ها انجام شده و همچنین از تجارب کشورهای مختلف نیز استفاده شده است.

رضوی با تاکید بر این که جهت گیری ما در راستای تهیه این طرح درست بوده، اظهارداشت: ما برای رسیدن به یک طرح جامع، کامل و بی عیب و نقص، نیازمند مطالعه هستیم و قطعاً نقایصی باقی خواهد ماند که باید در حین اجرای کار برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که ما پس از 36 سال هنوز به رشد اقتصادی مطلوب نرسیده ایم افزود: از سال 1338 تا سال 1393 متوسط رشد اقتصادی ما 4.2 درصد بوده است و بنا داریم در برنامه توسعه ششم این میزان را به 8 درصد برسانیم که اگر با تلاش و همت مسوولان و مشارکت حداکثری مردم به این هدف برسیم مشکلات اقتصادی مردم برطرف خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با تاکید بر نقش مردم در عرصه ها مختلف، ادامه داد: حضور و مشارکت مردم در همه حال بعد از عنایت خدا عامل پیروزی در همه عرصه ها بوده است لذا باید زمینه حضور اقتصادی مردم فراهم شود.

رضوی تصریح کرد: مادامی که مردم در فعالیت های اقتصادی حضور پیدا نکنند رسیدن به نرخ رشد بالای 4 درصد فقط در کتاب ها باقی می ماند، ما باید به خرد و نقش ریزپول های مردم در امر توسعه اقتصادی باور داشته باشیم.

وی با بیان این که طبق فرمایش مقام معظم رهبری راه حل اقتصاد، فعال کردن اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: ما باید برنامه ای درون زا و بیرون نگر داشته باشیم و از سرمایه انسانی و فیزیکی موجود استفاده بهینه صورت گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با اشاره به این که عامل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها وجود مشکلات اقتصادی و نبود شغل و درآمد است، افزود: ایجاد جامعه پایدار روستایی از وظایف صندوق توسعه روستایی است.

وی با بیان این که اجرای سه طرح اصلی در سال جاری مدنظر است، گفت: باید در هر شهرستان یک روستای نمونه داشته باشیم، برنامه توسعه روستایی و عشایری به طور جدی در برنامه ششم مدنظر قرار گیرد و همایشی در روز روستا به شکلی غیر از سال گذشته برگزار شود و در آن نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هر روستا دایر شود.

سیام**7261**1429

نظر شما