شناسهٔ خبر: 5451622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمايت دولت از واحدهاي توليدي روستايي

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/09
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از طرح حمایت دولت از واحدهای تولیدی روستایی که به صورت مشارکتی فعالیت می کنند خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ آقای رضوی در حاشیه جلسه با مدیران کل دفاتر روستایی استانداری ها و مدیران صندوق های کارآفرینی امید در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح خانوارهای روستایی می توانند با تشکیل یک شرکت، 4 برابر آورده خود از دولت وام با کارمزد 3 درصد دریافت کنند.
وی افزود: روستاهای مرزی نیز می توانند 9 برابر آورده خود وام بدون کارمزد بگیرند.
رضوی گفت: وثیقه وام های اعطایی نیز کارت یارانه روستائیان خواهد بود.
وی درباره اولویت طرح های روستایی افزود:‌ هیچ طرحی دارای اولویت نیست و هر کدام از طرح ها که موجب اشتغال پایدار در روستا شود مورد حمایت دولت قرار می گیرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت برای اجرایی شدن این طرح هزار و 500 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است.
رضوی افزود: ما باید براساس برنامه ششم توسعه به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم و مادامی که مردم در فعالیت های اقتصادی حضور پیدا نکنند رسیدن به نرخ رشد بیش از 4 درصد نیز ممکن نخواهد بود.
وی درآمد اندک و شغل نامناسب را از بزرگترین علل مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و گفت:‌ دولت بنا ندارد پول نذری به مردم بدهد بلکه می خواهیم با مشارکت روستائیان اقتصاد پویا شود.
رضوی افزود: تا پایان سال 93 میزان سرمایه در اختیار مردم 703 هزار میلیارد تومان بود و اگر از این توان به خوبی استفاده شود نیازی به بودجه های عمرانی نیست.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: باید نقش ریز پول های مردم را در توسعه اقتصادی باور کرد.
صدا و تصویر دارد
---

نظر شما