شناسهٔ خبر: 54595263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله مهدوی مازندرانی: با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید که در سالگرد رحلت امام به نوه ایشان جسارت کنند

وجدان بشری اقتضا نمی کند و با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید که در سالگرد رحلت امام به نوه ایشان جسارت کنند. لذا رهبر هم گفت مخالف است. ولی حرفم این است که وقتی گفتند مخالف هستم کسانی که خیلی خود را ولایی می دانند چرا برای جمع کردن اینها اقدام نمی کنند؟ اصل مشکل اینجا است؛ بیش از این ما نمی دانیم.

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری جماران: یکی از اساتید حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه از نظر برخی افراد مملکت باید تک جناحی باشد، گفت: وجدان بشری اقتضا نمی کند و با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید که در سالگرد رحلت امام به نوه ایشان جسارت کنند. لذا رهبر هم گفت مخالف است. ولی حرفم این است که وقتی گفتند مخالف هستم کسانی که خیلی خود را ولایی می دانند چرا برای جمع کردن اینها اقدام نمی کنند؟ اصل مشکل اینجا است؛ بیش از این ما نمی دانیم.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با آیت الله مهدی مهدوی مازندرانی را در ادامه می خوانید:

اتفاق تلخی روز 14 خرداد ماه در حرم مطهر حضرت امام صورت گرفت و در سخنرانی یادگار امام اخلال ایجاد شد. ارزیابی شما در مورد این اتفاق و موضع رهبری در برابر آن چیست؟

حادثه ای که روز 14 خرداد در حرم امام زمان سخنرانی حاج حسن آقا صورت گرفت، سابقه دارد و چیزی نیست که تازه باشد. زمان آقای احمدی نژاد هم همین طور بود و آن موقع شعارشان این بود که «سید حسن نصرالله، فرزند روح الله». جای دیگر هم هست و حتی بعضی مراجع هم اگر بخواهند گاهی صحبتی بگویند که مطلوب بعضی جریانات نیست، عده خاصی می آیند و به عنوان اینکه ما حزب الله و فداکار هستیم شعار می دهند و موجب ارعاب می شود.

ولی مسأله دوم این است که چرا علی رغم اینکه می گویند خوب نیست، تکرار می شود؟ بعضی ها جواب این را دادند. آقای علی مطهری جمله ای گفت که من آن را قبول دارم. گفت اگر عزم بر ترک این کارها باشد، می توانند انجام بدهند. عزم بر ترک نیست و نمی خواهند این مسأله نباشد ولی شرایط و جزئیات فرق می کند. می خواهند جمعی باشند که هر موقع لازم شد از آنها بهره بگیرند.

به هیچ وجه اینها بدون اجازه کار نمی کنند؛ آن هم در مجلسی به این مهمی. شاید صلاح ندانند ولی بخواهند جلوی آنها را بگیرند، می گیرند. مخصوصا در جریان اخیر که رهبری فرمود من مخالف هستم. اگر رهبری مخالف باشد چرا کسانی که بازو و مطیع رهبری هستند و قدرت دارند جلوی اینها را نمی گیرند؟

 

به نظر شما علت تکرار این مسائل چیست؟

به خاطر اینکه از نظر آنها باید مملکت تک جناحی باشند و تا اصلاح طلبان هستند همین بحث هست و اگر اصلاح طلبان بروند دیگر کاری ندارند. مثل الآن که دولت و مجلس یکدست شده، باید کل مملکت یکدست باشد؛ نظریه اینها این است.

 

چه ذهنیتی از ایران برای مهمانان داخلی و خارجی ایجاد می کند؟

کسانی که این کارها را انجام می دهند باید بگویند. چیز روشنی است، اینها بدون اجازه کار نکرده اند. اینکه جمع محدودی همیشه می آیند و این حرف ها را می زنند، مگر جلوگیری از آن کاری دارد؟! این بچه 20، 25 ساله نه قبل از انقلاب و نه حتی اول انقلاب را دیده و 20 سال بعد از انقلاب به دنیا آمده است. مسأله روشن است و چیز پوشیده ای نیست؛ اگر عزم باشد که جلوی آن را بگیرند خیلی آسان است. ضرر اینها برای انقلاب و مملکت هم روشن است.

 

از تخریب بیت امام چه آسیب هایی متوجه کشور و نظام خواهد شد؟

این کارها به ضرر نظام است. وجدان بشری اقتضا نمی کند و با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید که در سالگرد رحلت امام به نوه ایشان جسارت کنند. لذا رهبر هم گفت مخالف است. ولی حرفم این است که وقتی گفتند مخالف هستم کسانی که خیلی خود را ولایی می دانند چرا برای جمع کردن اینها اقدام نمی کنند؟ اصل مشکل اینجا است؛ بیش از این ما نمی دانیم.

آیت الله مهدوی مازندرانی‎

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما