شناسهٔ خبر: 54507492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را شدیداً محکوم کرد

روسیه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را «تحریک‌آمیز» خوانده و گفت اقداماتی از این دست جان افراد بی‌گناه را به خطر می‌اندازد.

صاحب‌خبر -

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق را به شدت محکوم می‌کند و از رژیم می‌خواهد این رویه شرورانه را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «در این راستا، ما ناگزیر هستیم مجدداً تأکید کنیم که گلوله باران مستمر قلمرو سوریه توسط اسرائیل، نقض هنجار‌های اساسی حقوق بین‌الملل می‌باشد و غیرقابل قبول است. ما حمله تحریک‌آمیز اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم.»

به گفته زاخارووا چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای خطرات جدی برای حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی ایجاد کرده و جان افراد بی‌گناه را به خطر می‌اندازد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی صبح امروز (جمعه) در یک «تجاوز هوایی» تأسیسات نامشخصی را در جنوب دمشق هدف قرار داد. گفته می‌شود که این حمله یک غیرنظامی را مجروح کرده و خسارات مادی به بار آورده است. با این حال، اکثر موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و سرنگون شدند. به گزارش المیادین، پرواز‌های فرودگاه بین المللی دمشق در پی این حمله هوایی به حالت تعلیق درآمده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، رژیم صهیونیستی صد‌ها حمله هوایی در این کشور انجام داده و نیرو‌های دولتی سوریه و همچنین نیرو‌های گروه حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

نظر شما