شناسهٔ خبر: 54509458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روسیه حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای حمله خشونت آمیز منطقه ای رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ روسیه حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را به شدت محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» یک منبع نظامی به رسانه‌های سوریه اعلام کرد رژیم صهیونیستی صبح جمعه با هدف قرار دادن ساختمان‌های نامشخصی در جنوب دمشق اقدام خشونت آمیز منطقه‌ای انجام داده است. گفته شده بر اثر این حمله هوایی یک شهروند زخمی و خساراتی هم وارد شده است. سامانه‌های دفاع هوایی سوریه اکثر موشک‌های شلیک شده در این حمله را سرنگون کردند. رژیم صهیونیستی طبق معمول هیچ واکنشی به اتهامات مطرح شده نشان نداده است.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد مسکو حملات خشونت آمیز اسراییل به فرودگاه بین المللی دمشق را به شدت محکوم می‌کند و از تل آویو می‌خواهد خشونت‌های ظالمانه اش را متوقف کند.

زاخارووا همچنین گفت: در ارتباط با حمله اخیر لازم است بار دیگر تاکید کنیم که گلوله باران مناطق تحت حاکمیت سوریه برخلاف اصول و قانون بین المللی بوده و قطعا غیرقابل پذیرش است. ما حمله تحریک آمیز اسرائیل به بخش بسیار مهم زیرساخت‌های شهروندان سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای می‌تواند خطرات جدی برای ترافیک بین المللی هوایی به وجود آورده و زندگی مردم بیگناه را به خطر بیندازد. ما از طرف اسرائیلی می‌خواهیم چنین اقدامات خشونت آمیزی را متوقف کند. زاخارووا اعلام کرد برابر اطلاعاتی که به مسکو رسیده، حمله قبل از طلوع آفتاب جمعه به فرودگاه دمشق خسارات جدی به این فرودگاه بین المللی وارد کرده و بازسازی خسارات وارده نیازمند زمان قابل توجهی خواهد بود. همچنین این حمله هوایی وزارت حمل و نقل سوریه را مجبور کرد تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی به دمشق را به حالت تعلیق درآورد.
بمباران روز جمعه فرودگاه بین المللی دمشق دومین حمله هوایی رژیم صهیونیستی در کمتر از سه هفته اخیر محسوب می‌شود. در ۲۰ مه رسانه‌های سوریه از شلیک موشک‌هایی از بلندی‌های جولان اشغالی به سمت دمشق خبردادند که موجب کشته شدن سه نفر و آتش سوزی در فرودگاه دمشق شد.

نظر شما