شناسهٔ خبر: 54455861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوتین: تثبیت ارزش روبل به بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک کرد

رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت: تورم را مهار کردیم و تثبیت ارزش روبل به بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست دولت درباره مسائل اقتصادی گفت: درباره سازوکار‌های بهبود اوضاع در دوره کنونی گفتگو کردیم و دولت باید این تصمیمات را در عمل به اجرا درآورد به ویژه در زمینه‌هایی که درباره آن‌ها به صورت مفصل گفتگو کردیم. بنابراین در این خصوص باید بگویم به تلاش برای حل مسائل و مشکلاتی که تولیدکنندگان داخلی و همچنین شرکت‌ها با آن مواجهند ادامه می‌دهیم. اما در خصوص نتایج مثبت، همانطور که می‌دانید تحرک خوبی در زمینه کشاورزی و ساخت و ساز صورت گرفته است و این دو بخش برای کشور ما دو بخش اساسی به شمار می‌رود به ویژه اینکه میلیون‌ها نفر از مردم ما در این دو بخش فعالیت می‌کنند و این مسئله، نقش موثری در توسعه همه مناطق و معیشت مردم ایفا می‌کند.

او افزود: علاوه بر این، میزان بیکاری در ماه آوریل کاهش یافته بود و در ماه مه نیز کاهش یافت و به حدود چهار درصد رسید که پایین‌ترین میزان بیکاری در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. ما باید اوضاع را زیر نظر داشته باشیم به ویژه اینکه هنوز خطرات در این زمینه وجود دارد. همچنین توانستیم تورم را مهار کنیم. در بیست و هفت مه میزان تورم ۱۷ و چهار صدم درصد بود و قیمت‌ها در سطح مشخصی متوقف شده بود. ما باید مسائل مثبت و منفی را در این خصوص با هم در نظر بگیریم بنابراین باید اوضاع را تحلیل کنیم تا بتوانیم تصمیمات مناسبی اتخاذ کنیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه‌ی بررسی تورم در این کشور گفت: همچنین بهبود و تثبیت ارزش پول ملی (روبل) به بهبود اوضاع کمک کرد و میزان فروش ارز را از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش داد بنابراین ما باید تجارت خارجی را تسهیل کنیم. ما می‌دانیم که خطرات و تهدیدات مشخصی وجود دارد و در نشست‌های گذشته درباره اهمیت توجه به تقاضا صحبت کردیم. در ماه مه گذشته میزان تجارت خارجی پنج و چهار صدم درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت، اما با توجه به تورم، این سطح پایینی به شمار می‌رود و ما باید تقاضای نهایی در اقتصاد و متوسط درآمد سرانه را مدنظر قرار بدهیم و پس از آن تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کنیم.

پوتین اندکی پیش از این با هشدار نسبت به پیامد‌های تحریم‌های روسیه که به این کشور و همچنین به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، تأکید کرده بود که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند. در حال حاضر نزدیک به ۴ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا در تلاشند تا با اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه بر این کشور فشاور وارد آورند.

نظر شما