شناسهٔ خبر: 54339898 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخریب آپارتمان‌های بدون مجوز در رشت

۲۷ واحد مسکونی بدون مجوز در خیابان بهارستان بلوار قلی پور رشت امروز تخریب شد.

صاحب‌خبر -

شهردار منطقه یک رشت گفت: ۲۷ واحد‌مسکونی به مساحت ۵ هزار و ۷۵۰ مترمربع که در ۶ طبقه، در خیابان بهارستان بلوار قلی پور رشت، بدون اخذ مجوز و در زمینی نسقی ساخته شده بود امروز تخریب شد.

به گفته باقر قنبری، به رغم تذکر پی در پی به سازنده این واحد‌های مسکونی، وی خودسرانه این خانه‌ها را ساخته بود.

متاسفانه برخی افراد متخلف شبانه واحد‌های مسکونی کارشناسی نشده را در زمین‌های نسقی و خارج از کاربری مسکونی می‌سازند، به شهروندان که قصد دارند واحد مسکونی خریداری کنند و حتما قبل از خرید، از شهرداری همان منطقه استعلام بگیرند.

دادستان مرکز استان هم با اشاره به اینکه تعدادی از سازندگان آپارتمان بدون اخذ مجوز و نظارت قانونی، با زد وبند‌های غیرقانونی در شهر رشت فعالیت می‌کنند و ساختمان‌هایی را در زمین‌های نسقی، بدون کاربری مسکونی احداث می‌کنند گفت: اغلب این ساختمان‌ها به صورت غیر ایمن و برخلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی ساخته شده که باید هر چه زودتر رای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد آنان اجرا شود.

به گفته سید مهدی فلاح میری، این متخلفان به صورت شبانه بتن ریزی کرده و بدون توجه به نکات ایمنی و استاندارد‌های ساخت ساختمان فعالیت می‌کنند.

ساختمان‌هایی که بدون اخذ پروانه و مجوز‌های قانونی ساخته می‌شوند، ایستایی و استحکام لازم را نداشته و اصول آیین نامه مقررات ملی ساختمان در ساخت آن‌ها رعایت نمی‌شود.

در چنین ساختمان‌هایی که بدون مجوز ساخته می‌شوند، مهندس ناظر حضور ندارد و فاصله تیر‌ها و محاسبات ساختمان سازی در آن‌ها لحاظ نشده است.

نظر شما