شناسهٔ خبر: 66797682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهیه طرح گردشگری میانکاله متناسب با زیست بوم

طرح ویژه طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله متناسب با زیست بوم منحصر به‌فرد این تالاب باید باشد.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری استاندار مازندران در بازدید از تالاب میانکاله گفت: برای تهیه و اجرای طرح طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله جذب سرمایه‌گذار ملی و مقید به مسائل محیط زیست باید در اولویت باشد.

او با بیان اینکه این طرح باید براساس ضوابط محیط زیستی، گردشگری و میراث فرهنگی تهیه شود، افزود: طرح ویژه طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله باید با تکیه بر حضور محیط بانان در منطقه باشد.

استاندار مازندران به جنبه جهانی شبه جزیره میانکاله نیز اشاره کرد و گفت: این زیست بوم در جهان منحصر بفرد است و به همین دلیل باید از تمام توان و ظرفیت برای تهیه و اجرای طرح گردشگری در این منطقه بهره برد.

شبه جزیره میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت در شرق مازندران قرار دارد و زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه است.

آیت الله رئیسی ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به از تلاب میانکاله بازدید و دستوراتی برای احیای دوباره این زیستگاه صادر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از این شبه جزیره بر لزوم توجه جدی به حفظ حیات وحش و زیستگاه پرندگان در این منطقه تاکید کرد و گفت: هر اقدامی که برای احیاء و نگهداری منطقه میانکاله لازم است باید انجام شود و لازم است زمینه‌های طبیعت‌گردی در این منطقه فراهم شود تا مردم هم بتوانند در چارچوب مقررات زیست محیطی از این طبیعت استفاده کنند.

نظر شما