شناسهٔ خبر: 54328454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

احیای ۶۴ واحد راکد تولیدی استان سمنان در دستور کار است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به برنامه فعال‌سازی ظرفیت‌های تولید،  گفت: امسال احیای ۶۴ واحد راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا باقری روز دوشنبه در نشست کارگروه نهضت احیای واحدهای صنعتی استان سمنان در سالن جلسات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی این شهر با حضور مسوولانی از کشور افزود: جلسات احیای واحدهای راکد در استان به ریاست استاندار سمنان به طور منظم طی هشت ماه گذشته برگزار شد و مصوبات جلسات پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۵۳ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: در نشست کارگروه نهضت احیا مسائل و مشکلات ۱۰ واحد تولیدی راکد و پنج فعال با کمتر از ظرفیت تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جانشینی سرمایه گذار، تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش، کمک به تأمین مواد اولیه و جذب شریک و سرمایه‌گذار جدید از جمله راهکارهایی است که در رسیدگی به مسائل واحدهای مشکل دار و راکد و احیاء آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ظرفیتهای صنعتی استان سمنان زمینه‌ساز اشتغال جوانان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این نشست با تاکید بر شناسایی و رفع مشکلات تولید و احیای واحدهای راکد گفت: بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید بمنظور ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولید باید اولویت‌بندی شود.

محمدرضا صادقی با اشاره به شرایط کشور، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده و حرکت در مسیر منویات رهبری و چارچوب‌های مشخص شده راه خروج از مشکلات است.

صادقی با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های معدنی و صنعتی بی‌شماری است، خاطرنشان کرد: حرکت چرخ‌های صنعت زمینه اشتغال جوانان و رونق اقتصادی استان را رقم می‌زند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی‌ استانداری سمنان به ضرورت رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی نهضت احیا بیانگر اهمیت صنایع در نگاه دولت سیزدهم است و با تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی این مساله تحقق می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با رویکرد جدید دولت برای ۱۵۴ واحد راکد شناسایی شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان اتفاقات خوبی رخ دهد.

نظر شما