شناسهٔ خبر: 54328063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قلع و قمع 50 مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی آمل

50 مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه چلاو شهرستان آمل به دستور دادستانی آمل قلع و قمع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل، براساس گزارش دادستانی شهرستان آمل، به منظور حفظ اراضی با ارزش زراعی و باغی شهرستان آمل ۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه چلاو شهرستان آمل قلع و قمع شد.

همچنین از سوی دادستانی آمل به دهیاران روستاهای منطقه، اداره جهاد و بخشداری برای انجام تکالیف قانونی در اعلام گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز دستورات لازم داده شد.

این تعداد دیوارکشی غیرمجاز که در ۴ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی انجام شده بود در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور دادستانی، بخشدار، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی تخریب، قلع و قمع و به وضع سابق بازگردانده شد.

 

قابل ذکر است؛ حفظ کاربری اراضی کشاورزی یکی از مهمترین دغدغه‌های دادگستری استان است که در رونق‌بخشی به تولیدات کشاورزی نیز موثر است و همواره مسؤولان قضایی استان به ادارات خدمات درباره ممنوعیت ارائه هرگونه انشعاب و خدمات به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اخطار دادند و از مالکان نیز خواستند تا قبل از هرگونه خرید ملک و احداث ساختمان از امور اراضی اداره جهاد کشاورزی استعلام‌های لازم را اخذ کنند.


گفتنی است از ابتدای سال جاری تاکنون موارد بسیاری از بناها و مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است که بخشی از آن احکام به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و بخشی نیز از احکام صادره قطعی از مراجع قضایی بوده است.
انتهای پیام/ ۸۶۰۵۹/ج

نظر شما