شناسهٔ خبر: 54312600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید در استان:

جشن‌های زیر سایه‌ خورشید بعد از سالگرد ارتحال امام (ره) در گلستان برگزار می‌شود

گرگان - ایرنا - دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید در گلستان گفت: امسال با توجه به همزمانی ایام سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و دهه کرامت، جشن‌های این دهه و زیر سایه خورشید بعد از ایام عزاداری در این استان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، صابر کشیری عصر روز یکشنبه در نشست خبری اظهارداشت: با توجه به این که خدام حرم حضرت معصومه (س) هم چند سالی است در گلستان برنامه دارند، برنامه‌ریزی شده که از ۱۱ تا ۱۵ خرداد، مراسم‌ این ایام توسط این خدام با مدیریت هیات مهدویون گرگان برگزار شود.

وی بیان کرد: خدام حرم رضوی هم در قالب ۲ تیم پنج نفره برنامه‌های زیرسایه خورشید را در شهرستان‌های  استان از ۱۶ خرداد ماه آغاز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های دهه کرامت به ویژه جشن‌های زیرسایه خورشید، ترویج فرهنگ رضوی در بین عاشقان اهل بیت (ع)، ترویج فرهنگ زیارت از راه دور برای افرادی که شرایط حضور در مشهد را ندارند، است.

دبیر جشن‌های زیرسایه خورشید در گلستان با تاکید بر این که این برنامه‌ها در واقع جشن‌های مردمی است، گفت: ازدواج‌های آسان، حضور در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم - کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین، دیدار با خانواده معظم شهدا و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد انجام در قالب برنامه‌های جشن‌های زیرسایه خورشید در نظر گرفته شده است.

کشیری با بیان این که ۴۰ برنامه در دهه کرامت انجام می‌شود، اضافه کرد: امسال شاهد برگزاری پانزدهمین دوره این جشن‌ها در گلستان هستیم‌.

وی ادامه داد: برگزاری جشن وحدت و تقریب، اجتماع پیر غلامان رضوی در غرب استان، مشاوره پزشکی، تکریم خدمت گذاران، همایش علمی سیره رضوی، جشن ویژه قرآنی، دیدار با علما، ورزشکاران، پزشکان و دانشجویان غیر ایرانی، حضور در شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری، حضور در مناطق محروم با هدف گره‌گشایی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر، حضور در مراکز ترک اعتیاد، اعطای جهیزیه به زوج‌های جوان و اهدای چادر برای دختران به سن تکلیف رسیده با هدف گسترش فرهنگ رضوی در گلستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: زیارت از راه دور که از مهمترین برنامه‌های امسال است در جهت افزایش شور و نشاط معنوی در جامعه انجام می‌شود.

کشیری یادآور شد: اقوام و مذاهب گلستانی، ارادت و محبت خاصی به امام رضا (ع) دارند.

دبیر جشن‌های زیرسایه خورشید در گلستان گفت: جشن متمرکز زیر سایه خورشید در دهه کرامت امسال روز ۱۹ خرداد ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار خواهد شد.

نظر شما