شناسهٔ خبر: 54307581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

البرز ۳۵۰ برنامه جشن های زیر سایه خورشید در دهه کرامت برگزار می کند

کرج - ایرنا - دبیر ستاد دهه کرامت استان البرز گفت: در پانزدهمین دوره جشن های زیر سایه خورشید در استان البرز برگزاری ۳۵۰ برنامه در دهه کرامت پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمزه قزلباش روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت اعلام برنامه های دهه کرامت که با حضور خادمان اعزامی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از مشهد مقدس برگزار می شود، افزود: برای برگزاری جشن های زیرسایه خورشید در دهه کرامت ۲ گروه از خادمان آستان قدس رضوی که حامل پرچم متبرک حرم رضوی هستند، به البرز سفر می کنند.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا این جشن ها در ۲۵ کشور جهان برگزار می شد، اظهار داشت: به غیر از جشن های ثبت شده در سامانه شجر، برنامه های زیادی در این دهه مبارک برگزار می شود.

وی به برگزاری ۱۱ برنامه محوری در دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: اعضای کاروان زیرسایه خورشید پس از زیارت قبور مطهری شهدا، جشن های زیرسایه خورشید را از ساعت ۱۱:۳۰ روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه با حضور خادمان رضوی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز آغاز می کنند.

وی افزود: سپس این دو گروه به شهرستان های مختلف استان اعزام می شوند که عیادت از بیماران در بیمارستان ها، دیدار با نیروهای مسلح و  خانواده های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با گروه های جهادی، حضور در مراکز بهزیستی، استقبال مردمی در شهرها، حضور در آستان مقدس امامزادگان، حضور در جشن های خانوادگی و حضور در هیئات و مساجد از برنامه های پیش بینی شده برای این گروه ها می باشد.

قزلباش، حضور در جمع مدیران استانی و دستگاه های اجرایی، دیدار با گروه های جهادی، دیدار با نخبگان و حضور در شرکت های دانش بنیان و مراکز تولید را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

دبیر ستاد دهه کرامت استان البرز حضور پرچم متبرک حرم رضوی را واسطه ای برای زیارت از دور ضریح امام رضا (ع) برای جاماندگان از قافله سفر به مشهد مقدس دانست.

برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک

رییس ستاد دهه کرامت و دبیرکانون های خدمت رضوی استان البرز نیز در این نشست گفت: جشن بزرگ دهه کرامت ساعت ۱۹ روز ۱۹ خرداد ماه در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج با حضور هزاران نفر از عاشقان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

حسین رضایی افزود: همچنین از صبح روز جمعه ۲۰ خرداد ماه مراسمی با حضور گروه های جهادی در پارک ایران کوچک برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این روز علاوه بر ارایه خدمات جهادی و راه اندازی رادیو امام رضا (ع)، گروه های جهادی پزشکی خدمات رایگان از ویزیت تا درمان را ارایه می دهند.

وی با بیان اینکه جشن های زیر سایه خورشید توسط مردم اداره می شود که در سال های گذشته در بعضی از استان ها توسط گروه های جهادی و یا ادارات اوقاف برگزار می شده و در البرز با همت هیات رزمندگان اسلام اجرا می شد، گفت: امسال نیز هیات رزمندگان اسلام در برگزاری این جشن ها همکاری زیادی خواهد داشت ولی در سراسر کشور برای هر چه برگزار کردن برنامه ها و جلوگیری از موازی کاری با مدیریت ستاد دهه کرامت برگزار می شود.

رضایی افزود: با راه اندازی کانون های خدمت رضوی از سال ۱۳۹۵ توسعه خدمت خادم به مخدوم صورت گرفت و دیوارهای حرم برای خدمت رسانی برداشته شد که با این چشم انداز هر جایی که در ایران باشیم به عنوان یک خادم الرضایی هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون در استان البرز بیش از ۶ هزار  و ۸۰۰ نفر به عنوان خادمیار عضو ۱۷۴ کانون تخصصی و عمومی خدمت رضوی هستند.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان البرز اضافه کرد: برای کانون های خدمت رضوی ۱۹۰ ماموریت تعریف شده که برگزاری جشن های زیرسایه خورشید یکی از این ماموریت ها می باشد.

وی یادآور شد که هر کدام از گروه های خادمان اعزامی از مشهد مقدس در هر شهرستان ۲ روز اجرای برنامه دارند.

جشن های زیر سایه خورشید از ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) برگزار می شود.

نظر شما