شناسهٔ خبر: 54312369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر کانون های خدمت رضوی قم خبر داد:

برگزاری بیش از ۴۰ برنامه با حضور خادمیاران امام رضا و یاوران رضوی در دهه کرامت در قم

دبیر کانون های خدمت رضوی قم گفت: بیش از ۴۰ برنامه با حضور خادمیاران امام رضا و یاوران رضوی و کانونهای خدمت رضوی در دهه کرامت در قم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام محمد باقر تکیه ای در نشست خبری با اشاره به برنامه های دهه کرامت در استان قم، از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت:امسال در ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد سرچشمه طلوع انقلاب قرار داریم و در آستانه دهه کرامت و چنین ایامی، برنامه هایی را تدارک دیده ایم.

دبیر کانون های خدمت رضوی قم افزود: قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) نام گذاری شده و همواره نسبت به قم توجه و اقبال ویژه ای وجود دارد، در دهه کرامت، خیل عظیمی از زائران به زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) مشرف می‌شوند و برنامه های متنوعی در این ایام برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: بیش از 40 برنامه با حضور خادمیاران امام رضا و یاوران رضوی و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی قم و کانون های تخصصی و عمومی متشکل از 3 هزار نفر خادم یار و تعداد زیادی یاور رضوی در دهه کرامت در قم برگزار می‌شود و این اهتمام را در طول سال دار برای خدمات مخلصانه به محبین حضرت دارند.

 

حجت الاسلام تکیه ای عنوان کرد: شعار دهه کرامت خدمت کریمانه و جهاد عالمانه است و خادمیاران رضوی یک شعار و پیمان جمعی دارند و آن هم،«همه خادم الرضا هستیم» می باشد.

 

وی با تشریح مهم ترین عناوین این برنامه ها در دهه کرامت تصریح کرد: همزمان با میلاد حضرت معصومه(ع) در روز چهارشنبه 11 خردادماه در ایستگاه راه‌آهن قم، مراسم استقبال از زائران انجام می‌شود.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی قم خاطرنشان کرد: عصر آن روز ویژه برنامه ویژه باران گلباران ضریح حضرت معصومه(س) و کاروان شادی از مسیر خیابان انقلاب با حضور خادم یاران و عموم مردم برگزار خواهد شد.

 

وی گفت:جشنواره جشن های کریمانه از جمله برنامه های این ایام است که موضوع این جشنواره، فراخوان و داوری می شود و تقدیر از برترین فعالیت های مردمی در حوزه جشن های دهه اتفاق می افتد، این برنامه ها شامل چهار محور است.

 

حجت الاسلام تکیه ای افزود: محله آرایی و فضاسازی و ارسال تصاویر وتجلیل از برگزیدگان استانی و سطح ملی یکی از این محورهاست، همچنین برپایی ایستگاه صلواتی و موکب خدمت رسانی و برپایی مجالس جشن و سرور و قرائت و پخش صلوات خاصه در ساعت 8 و اجرای سرود در اماکن مختلف استان با مضامین حضرت معصومه و امام رضا(ع)است.

 

وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند مستندات خود را پیرامون این 4 محور به آدرس @karimaneh_razavi ارسال کنند.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی قم عنوان کرد: در این ایام طرح محله رضوی در یکی از محلاتی که باید مشمول خدمت بیشتری قرار گیرند برگزار می شود و انواع و اقسام خدمات مختلف در قالب غرفه های تخصصی در روز 18 خردادماه در صحن امام زاده سیدعلی(ع) ارائه می گردد.

 

وی اظهار داشت: برگزاری جشن های «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان با سابقه حرم رضوی در قم یکی دیگر از این برنامه هاست که استقبال از این کاروان عصر روز 17 خردادماه، انجام می شود و خادمان در ابتدای ورود در بیت النور قم که محل اقامت حضرت معصومه(س) است حضور می یابند.

 

حجت الاسلام تکیه ای تصریح کرد: سپس خادمان در مسجد مقدس جمکران مراسم خطبه خوانی را برگزار می کنند، این کاروان4 روز در قم اقامت دارند و برنامه های مختلفی در بخش ها و روستاهای تابعه از جمله دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و همایش پنجره فولاد شامل تجلیل از پیرغلامان امام حسین و امام رضا برگزار خواهند کرد.

 

وی گفت: اجرای طرح «سلام بر امام(ع)» یکی دیگر از برنامه این ایام است که در این طرح در روزهای چهارشنبه هر هفته زیارت امام رضا یا امین الله در مساجد استان قم قرائت می شود و در این دهه هشت شب از دهه کرامت در هشت مسجد منتخب، این برنامه به شکل ویژه انجام خواهد شد، این برنامه ها از ابتدای مهر ماه نیز در همه مدارس برگزار می شود.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی قم بیان کرد: برگزاری جشن ازدواج با نام جشم کرامت » با حضور 148 زوج جوان و با همکاری کمیته امداد و کانون های خادم یاری برگزار می شود، این جشن در روز 19 خردادماه و با حضور این زوج ها و خانواده های آنها و اهدای جهیزیه و اجرای یک عقد نمادین با تعبیر عقد و عهد انجام می‌شود.

 

وی عنوان کرد: حضور ایتام در قالب یک برنامه تربیتی و فرهنگی به اردوگاه ملاصدرا و برنامه شعر خوانی با عنوان «ارادت رضوی» 10 خرداد ساعت 18 در سینما آیه نیز از دیگر برنامه هاست.


 

پایان پیام/414

نظر شما