شناسهٔ خبر: 54272722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

ایجاد گرانی در کشور از هر جنایتی بدتر است

امام جمعه مشهد گفت: دولت دست به یک حرکت اصلاح طلبانه زده و یارانه را به جیب ۷۲ میلیون نفر ریخته است و در چنین شرایطی ایجاد گرانی در کشور و احتکار کالا از هر جنایتی بدتر است.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد؛ گفت: کسانی که قبلا اجناس خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریده اند و حالا که ارز از کالا حذف و قیمت‌ها تغییر کرده، درصدد فروش آن به قیمت روز و دریافت سود ۱۰۰ درصدی هستند بدانند پول حاصل از آن، بی انصافی و حرام بوده و به فرموده امام صادق (ع) نجس است.

او گفت: امام صادق (ع) زمانی که به لحاظ معیشتی دچار سختی بودند، هزار دینار به غلام خود دادند که کالایی خریده و در مکانی دیگر به فروش برساند و تجارتی کند، آن غلام پول را کالایی خرید و در مسیر مصر بود که متوجه شد کالایی که خریداری کرده در مصر کمیاب است و می‌تواند آن را به چند برابر قیمت بفروشد از این رو همین کار را کرد و هزار دینار را به ۲ برابر رساند.

امام جمعه مشهد گفت: آن غلام هنگامی که به نزد امام صادق (ع) آمد و ۲ کیسه هزار دیناری را در مقابل آن حضرت گذاشت و به طور کامل ماجرا را برای امام تعریف کرد آن حضرت برآشفت و فرمود "شما بی انصاف هستید، این پول عین نجسی و پلیدی است، انسان با شمشیر در میدان جنگ نبرد کند آسانتر از به دست آوردن رزق حلال است" سپس آن حضرت کیسه هزار دیناری خود را گرفت و آن کیسه دیگر را به غلام بازگرداند.

او گفت: مشکل امروز ما این است که برخی کسانی که خود را به امام صادق (ع) نزدیک می‌دادند و برای او سوگواری می‌کنند، خلاف آموزه هایش عمل کرده و کالا‌های خود را در شرایط کنونی بازار، گران می‌فروشند که این کسب، روزی حرام و به فرموده امام صادق (ع) نجس است چه طور با این پول نجس فرزندان خود را سیر می‌کنید و پرورش می‌دهید؟

علم الهدی گفت: مساله گرانی در کشور بی تاب کننده است، بنا به فرموده امام صادق (ع) گرانی موجب بداخلاقی، از بین بردن امانتداری و ارتکاب به دزدی، افسردگی و دلمردگی می‌شود.

نظر شما