شناسهٔ خبر: 54259567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت‌الاسلام راجی در جمع دانشجویان:

جهاد تبیین بدون اطلاعات کافی و سواد امکان پذیر نیست

مدیر اندیشکده سعدا گفت: خوب است که غیرت دینی داریم برای حمایت از جمهوری اسلامی، اما مگر بدون سواد می‌شود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام محمدحسین راجی، مدیر اندیشکده سعدا در دوره آموزشی جهاد تبیین که صبح امروز در اردوگاه شهید کاوه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: لازمه جهاد تبیین شجاعت است و هیچ جهادی بدون شجاعت معنا ندارد.

راجی با بیان اینکه نمی‌توان در مقابل شبهات کنار ایستاد و برای اصلاح دعا کرد، گفت: شجاع باشیم، چون وقتی حق با این جبهه است ترس معنایی ندارد.

مدیر اندیشکده سعدا با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی گاهی از حزب اللهی‌ها هم باید فحش خورد، اما باید وظیفه نباید روی زمین بماند، تصریح کرد: اولین الزام یک مجاهد تبیین شجاعت است.


وی تاکید کرد: نمی‌توان در جهاد تبیین بدون سواد و اطلاعات و مطالعات دقیق کاری را انجام داد. مطالعه باید زیاد و  عمیق باشد. متاسفانه فضای مجازی حجم اطلاعات را زیاد، اما عمق آن را کم کرده است و همه از همه چیز می‌دانند انا چیزی نمی‌دانند.

وی ادامه داد: برای مثال درباره سند ۲۰-۳۰ اگر مناظره بگذاریم موافق و مخالف ۵دقیقه هم نمی‌توانند صحبت کنند.

حجت‌الاسلام راجی گفت: خوب است که غیرت دینی داریم برای حمایت از جمهوری اسلامی، اما مگر بدون سواد می‌شود؟ نمی‌گوییم روزانه ساعت ها، حداقل روزانه ۲ دقیقه برای پست و توییتی گه میخواهید بگذارید مطالعه کنید. کار به جایی رسیده که انگار نه انگار که باید سوادی داشته باشیم‌

وی بیان کرد: کل جهاد تبیین را در انتقال پست و استوری خلاصه کرده ایم و تصور می‌کنیم بدون این‌ها جهاد تبیین اتفاق نخواهد افتاد.

مدیر اندیشکده سعدا توضیح داد: جهاد تبیین یعنی هر شبهه ذهنی که مردم دارند یا هر چیزی که دشمن در حال تحریف آن است روشنگری و تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: باید اصول و مبانی که مورد هجمه دشمن است، مورد توجه قرار داد و سایر اموری که مورد تحریف دشمن قرار گرفته؛ از جمله مقابله با بزک و تطهیر پهلوی.

وی با اشاره به اینکه بیان دستاورد‌های ۴۳ ساله باعث دلگرمی مردم می‌شود، توضیح داد: در امپراطوری رسانه‌ای هیچ اثری از دستاورد‌های نظام نیست.

حجت‌الاسلام راجی با بیان اینکه تطهیر غرب یعنی تصور اینکه که در غرب همه چیز عالی است، گفت: بررسی کردیم در اروپا نزدیک به ۱۵۰ ساختمان بعد از یک سال فرو ریخته است. از جمله فرودگاه فرانسه؛ که مربوط به سال ۲۰۰۶ است؛ و سال ۲۰۱۷ اولین دادگاه آن‌ها تشکیل می‌شود و حکم هم پرداخت دیه است، اما تصور این است که اگر این اتفاق در جای دیگری بود همه مسئولین استعفا می‌دادند.

وی تصریح کرد: ما بدون اطلاعات و تحقیق و پژوهش مگر می‌توان ورود کرد. ما به این سواد نیاز داریم. برای اینکه وارد میدان شویم و از نظام دفاع کنیم مطمئن باشید بحث شان خارج از این چند موضوع نیست.

وی به تطهیر دوره نخست وزیری هویدا در دوره پهلوی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل آن افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت اجناس است.

مدیر اندیشکده سعدا به خاطرات علم اشاره می‌کند و می‌گوید: علم طاغوتی‌ترین فرد و نزدیک‌ترین فرد به شاه بوده است. او در خاطرات اول بهمن ۵۴ می‌نویسد که افکار دور و درازی ذهنش را مشغول کرده که به خاطر وضعیت اقتصادی بوده است و اگر این وضعیت همینطور ادامه پیدا کند قطعا منجر به انقلاب خواهد شد.

نظر شما