شناسهٔ خبر: 54231016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک «ایلیوشین» هوافضای سپاه پاسداران به پاکستان

با تدبیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، هواپیمای آتش نشان سپاه پاسداران برای انجام عملیات اطفای حریق در جنگل‌های ایالت بلوچستان به پاکستان اعزام شد.

صاحب‌خبر -

به دنبال گسترش آتش سوزی در جنگل‌های مرتفع منطقه "شیرانی" ایالت بلوچستان پاکستان و درخواست ارتش این کشور از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مهار آتش، یک فروند هواپیمای «ایلوشین ۷۶» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مشارکت در عملیات اطفای حریق به پاکستان اعزام شد.

 این هواپیما به همراه خلبان ایرانی، ساعاتی قبل در فرودگاه "نورخان" شهر راولپندی پاکستان فرود آمده و قرار است پس از تامین آب مورد نیاز آن در اسرع وقت به عملیات اطفای حریق مناطق جنگلی، مراتع و زمین‌های کشاورزی در مناطق "ژوب، شیرانی و تورغور" واقع در ایالت بلوچستان پاکستان ملحق شود.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان افزودند: این هواپیمای ایرانی تا مهار کامل آتش در مناطق مذکور در پاکستان خواهد ماند.

این هواپیمای ایرانی در حالی به پاکستان اعزام شده است که آتش سوزی گسترده در جنگل‌های بخش "شیرانی" ایالت بلوچستان پاکستان پس از گذشت یک هفته همچنان مهار نشده و گفته می‌شود دامنه آتش به هزاران هکتار افزایش یافته است.

با وجود تلاش همه جانبه دولت محلی، مرکزی و ارتش پاکستان این آتش سوزی تا کنون سه کشته و ده‌ها مصدوم برجای گذاشته است، به همین دلیل نیروهای امدادی بسیاری از روستا‌های اطراف محل آتش سوزی ر ا تخلیه کرده انذ و عملیات اطفای حریق همچنان به دلیل صعب العبور و کوهستانی بودن این مناطق به کندی پیش می‌رود.

نظر شما