شناسهٔ خبر: 54218552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قدردانی سفیر پاکستان از همیاری ایران برای حل بحران آتش‌سوزی در بلوچستان

تهران- ایرنا- سفیر پاکستان در ایران با اشاره به اعزام هواپیمای آتش‌نشان جمهوری اسلامی ایران برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های ایالت بلوچستان، از پاسخ مثبت کشورمان برای کمک و همیاری در این شرایط بحرانی قدردانی کرد.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «رحیم حیات قریشی» امروز در حساب کاربری رسمی خود در توییتر از واکنش سریع جمهوری اسلامی ایران برای کمک به اطفای حریق در ارتفاعات ایالت بلوچستان تمجید کرد.

وی نوشت: هواپیمای آتش‌نشان ایران ایلوشین-۷۶ شب گذشته در پایگاه هوایی شهر راولپندی پاکستان به زمین نشست و قرار است با پرواز به منطقه "کوه سلیمان" و "شیرانی" در ایالت بلوچستان عملیات اطفای حریق را آغاز کند.

به گزارش ایرنا، با تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بشردوستانه و در راستای کمک به کشور دوست و همسایه پاکستان برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع ایالت بلوچستان این کشور، شب گذشته هواپیمای آب‌پاش ایلوشین-۷۶ سپاه را به پاکستان اعزام کرد.

مراتع و زمین‌های کشاورزی از جمله درختان زیتون و چلغوزه در مناطق "ژوب، شیرانی و تورغور" واقع در ایالت بلوچستان از یک هفته گذشته شاهد آتش سوزی بود و در روزهای اخیر به گستردگی آن نیز اضافه شده است.

نظر شما