شناسهٔ خبر: 54222627 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان:

اقلام امدادی به اندازه کفایت در انبار‌های هلال احمر آذربایجان غربی دپو شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از فعالیت ۱۷ پایگاه ثابت مواصلاتی هلال احمر استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

امیر جعفرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای استان پشتیبان اورژانس است، گفت: ۱۷ پایگاه ثابت جاده‌ای در استان فعال است و ۳پایگاه دیگر نیز در دست احداث است.

او با اشاره به تجهیزات و امکانات هلال احمر استان گفت: هلال احمر آذربایجان غربی بالگرد اختصاصی ندارد و از بالگرد مشترکی با آذربایجان شرقی استفاده می‌شود.

جعفرزاده امی گوید: امکانات در انبار‌ها به اندازه کفایت دپو شده است و ساماندهی انبار‌ها از اواخر سال گذشته انجام شده تا امکانات بین شعب به صورت عادلانه توزیع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، با اشاره آموزش کمک‌های اولیه و همگانی گفت: این آموزش‌ها بدلیل کرونا به صورت مجازی در استان ارائه شد و ادامه دارد.

او به تشکیل خانه هلال و اجرای آموزش‌ها در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ خانه هلال در استان شناسایی و فعال شده و آموزش‌ها به صورت دوره‌ای را برگزار می‌کنند.

جعفرزاده می گوید: ۲۴۱ نفر به عنوان کادر ثابت هلال احمر فعال هستند و با احتساب نیرو‌های ۲ داروخانه و ۳ درمانگاه، ۳۲۰ نفر در بخش‌های ستادی، امدادی و درمانی هلال احمر استان فعال هستند.

او با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات، پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می‌شود و پروژه جدیدی برای ساخت در نظر نداریم، گفت: علت طولانی شدن تکمیل پایگاه‌های نیمه تمام جاده‌ای مشکلات اعتباری است که با تخصیص بودجه، پایگاه‌های کمربندی سلماس، شوط و میاندوآب تکمیل خواهند شد.

نظر شما