شناسهٔ خبر: 54221598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان:

اقلام امدادی به اندازه کفایت در انبارهای هلال احمر آذربایجان غربی دپو شده است

المیرا عسگری زاده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از فعالیت ۱۷ پایگاه ثابت مواصلاتی هلال احمر استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

امیر جعفرزاده امروز سوم خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات جاده ای استان پشتیبان اورژانس است،  افزود: ۱۷ پایگاه ثابت جاده ای در استان فعال است و ۳پایگاه دیگر نیز در دست احداث است. 

وی بااشاره به تجهیزات و امکانات هلال احمر استان گفت: هلال احمر آذربایجان غربی بالگرد اختصاصی ندارد و از بالگرد مشترکی با آذربایجان شرقی استفاده می شود. 

جعفرزاده ادامه داد: امکانات در انبارها به اندازه کفایت دپو شده است و ساماندهی انبارها از اواخر سال گذشته انجام شده تا امکانات بین شعب به صورت عادلانه توزیع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، با اشاره آموزش کمکهای اولیه و همگانی گفت: این آموزشها بدلیل کرونا به صورت مجازی در استان ارائه شد و ادامه دارد. 

وی به تشکیل خانه هلال و اجرای آموزشها در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ خانه هلال در استان شناسایی و فعال شده و آموزشها به صورت دوره ای را برگزار می کنند. 

جعفرزاده افزود: ۲۴۱ نفر به عنوان کادر ثابت هلال احمر فعال هستند و با احتساب نیروهای ۲ داروخانه و ۳ درمانگاه، ۳۲۰ نفر در بخشهای ستادی، امدادی و درمانی هلال احمر استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات، پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود و پروژه جدیدی برای ساخت در نظر نداریم، اظهار کرد: علت طولانی شدن تکمیل پایگاه های نیمه تمام جاده ای مشکلات اعتباری است که با تخصیص بودجه، پایگاههای کمربندی سلماس، شوط و میاندوآب تکمیل خواهند شد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما