شناسهٔ خبر: 54224929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیشرفت فیزیکی پروژه پایگاه امداد نجات جاده‌ای سلماس به ۲۵ درصد رسید

گروه استان‌ها- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ غربی گفت: با وجود اینکه روند اجرای پروژه پایگاه امداد نجات جاده‌ای سلماس چندان رضایت‌بخش نیست و تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد اما هیچ خدمتی تعطیل نیست و امدادگران مشغول فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امیر جعفرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 17 پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر در سطح استان وجود دارد اظهار داشت: سه پایگاه نیز در دست احداث است.

وی تصریح کرد: همچنین به غیر از پنج استانی که دارای بالگرد ثابت امدادی هستند، سایر استان‌ها دارای بالگرد دوره‌ای هستند و هم‌اکنون امداد هوایی استان‌های آذربایجان‌ غربی و شرقی با هم مشترک هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه آموزش‌های امدادی همگانی توسط جمعیت هلال‌احمر در مدارس، دانشگاه‌ها و برای عموم انجام می‌شود گفت: همچنین تشکیل 230 خانه‌ هلال‌احمر در مناطق کم‌برخوردار با استقرار مربی، پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه نیز با بیان اینکه داروخانه‌های هلال‌احمر استان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در این راستا داروخانه ماکو در شمال استان و داروخانه تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی برای دسترسی بیشتر مردم راه‌اندازی می‌شود.

جعفرزاده با اشاره به کمبود نیرو در جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ غربی گفت: هم‌ اکنون کار امدادگری و فعالیت در مراکز مختلف توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های امدادی مجهز به آمبولانس هستند تصریح کرد: با وجود اینکه روند اجرای پروژه پایگاه امداد نجات جاده‌ای سلماس چندان رضایت‌بخش نیست و تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد اما هیچ خدمتی تعطیل نیست و امدادگران مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ غربی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر استان با تمام توان در حال فعالیت هستند افزود: از سوی دیگر تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل نشود طرح جدید کلنگ‌زنی نمی‌شود.

وی در زمینه تعطیلی مرکز علمی کاربردی‌ هلال‌احمر نیز گفت: این مرکز پیش از مدیریت من تعطیل شده بود و به دلیل عدم جذب دانشجو و هزینه‌های اضافی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما