شناسهٔ خبر: 54212872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درپی افزایش ریزگردها

مدارس، دانشگاه ها و ادارات زنجان تعطیل شد

در پی افزایش ریزگردها و افزایش آلودگی‌ها مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات زنجان تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در پی افزایش ریزگردها و افزایش آلودگی‌ها مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات زنجان تعطیل شد.

 


در اطلاعیه اداره کل محیط زیست استان زنجان که به همین دلیل منتشر شده آمده است: به اطلاع هم استانی‌های محترم در استان زنجان می‌رساند با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک، جلسه کار گروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شده و مصوبات زیر حاصل شد.

 


بر این اساس روز سه‌شنبه 3 خردادماه جاری کلیه مراکز آموزشی(دانشگاهها، فنی و حرفه ای، مراکز علمی) تعطیل و امتحانات به روز دیگر موکول می‌گردد و از طریق روابط عمومی مراکز مذکور اطلاع رسانی می‌شود.

 


فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در همه مقاطع تحصیلی، تعطیل است و امتحانات داخلی تمام دوره‌ها و همچنین هماهنگ پایه ششم لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 


به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌‍ها و خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز سه شنبه سوم خرداد تعطیل خواهد شد.

 


همچنین در اطلاعیه روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان آمده است: ماسک استاندارد باید توسط شهرداری به منظور نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع شود.

 


تمامی برنامه‌ها، همایش ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

 


اقدامات عمرانی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، توسط شهرداری ها تعطیل شود.

 


همچنین همه فعالیت های ورزشی در فضای باز ممنوع است و صدا و سیمای مرکز استان، نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند.

 


همچنین اورژانس به صورت آماده باش در چند نقطه از شهر مستقر و فعالیت واحدهای دانه‌بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها در تاریخ 3 خرداد محدود شود.

پایان پیام/73

نظر شما