شناسهٔ خبر: 54203192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه نهاوند:

فتح خرمشهر فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی ایران است 

فاطمه ظفری

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: فتح خرمشهر فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی ایران است و فتح خرمشهر حادثه‌ای عادی نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی مختاری روز دوشنبه ۲ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در تاریخ صدر اسلام همیشه تعداد دشمنان از مسلمانان بیشتر بود اما در نهایت پیروزی برای مسلمانان رقم می‌خورد و فتح خرمشهر نیز نمونه‌ای از این نصرت الهی بود که به وقوع پیوست.

وی افزود: فتح خرمشهر نصرت الهی و پیروزی بر دشمنان دین خداست و این حادثه‌ای عادی نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

مختاری فتح خرمشهر را نقطه عطف و سرآغازی برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در طول جنگ عنوان و تصریح کرد: فتح خرمشهر سرآغازی بر شکست‌ دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس بود و در حال حاضر نیز مقاومت نظام جمهوری اسلامی در برابر استکبار نشات گرفته از فتح خرمشهر است.

فرمانده سپاه نهاوند بر ضرورت انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر تاکید کرد و افزود: نسل جوان و نوجوان ما دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده‌اند و باید فرهنگ جهاد و انقلاب ما به این نسل‌ها منتقل شود.

اجرای ۵۵۰ برنامه به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در نهاوند

وی در ادامه گفت: در چهلمین سالگرد فتح خرمشهر با شعار"ما قوی هستیم" ۵۵۰ عنوان برنامه از سوی سپاه شهرستان نهاوند در پایگاه‌های مقاومت و بسیج اقشار برگزار می‌شود.

مختاری خاطرنشان کرد: برگزاری صبح‌گاه مشترک با حضور مسئولان، برگزاری یادواره شهدا در قالب محله‌محور، روایتگری ایثارگران در ۱۰۰ مسجد، مسابقات فرهنگی، ویزیت رایگان، خاطره‌گویی، عصر شعر، مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت سال‌روز فتح خرمشهر در شهرستان برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: تقدیر از جانبازان ۷۰ درصد به بالا، حلقه‌های صالحین و حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم از دیگر برنامه‌هایی است که به همین مناسبت در شهرستان برگزار می‌شود.

مختاری از سرکشی ۱۰۰ خانواده شهید در شهرستان خبر داد و با بیان اینکه در بین آن‌ها سه خانواده شهید مربوط به عملیات الی بیت‌المقدس است، افزود: از سوی دیگر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ۱۳۰ نشست جهاد تبیین با حضور جوانان به صورت حضوری و برخط برگزار و ابعاد آزادسازی خرمشهر و چگونگی ایفای نقش در خرمشهرهای پیش رو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه نهاوند افتتاح چند طرح عمرانی را از دیگر برنامه‌های مورد نظر عنوان کرد و گفت: ساختمان تجمیعی پایگاه شهری، میدان صبحگاه سپاه، ساختمان پذیرش و گلخانه مرکز صیانت به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام

نظر شما