شناسهٔ خبر: 54184813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

آزاد سازی خرمشهر آغازی بر شکست های دشمنان بود

همدان- فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر آغازی بر شکست های دشمنان بود، گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی مختاری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت سوم خرداد، گفت: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهمترین روزهای انقلاب اسلامی است، در سوم خرداد ۱۳۶۱ مردم و رزمندگان، نصرت الهی را دیدند و به عنوان یک روز زیبا در انقلاب اسلامی در اذهان ماند.

وی با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران سوم خرداد روز مقاومت ایثار و پیروزی نامگذاری شده بی دلیل نیست؛ بیان کرد: خرمشهری که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به اسارت رژیم بعث عراق در آمد، پس از ۳۵ روز مقاومت طی عملیات الی بیت المقدس و به فرماندهی سردار شهید علی صیاد شیرازی آزاد شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه آزاد سازی خرمشهر آغازی بر شکست‌های دشمنان بود، افزود: آزاد سازی خرمشهر یکی از عنایات خداوند متعال بود که با اعتقاد و ایمان قلبی فرزندان ایران اسلامی صورت گرفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: فتح خرمشهر نقطه‌عطفی در دفاع مقدس و همچنین آغاز شکست‌های پی در پی ارتش عراق و پایانی بر توهم و شکست و اشغال و نابودی دشمنان جمهوری اسلامی بود.

سرهنگ مختاری با تاکید بر اینکه حماسه سوم خرداد یکی از حماسه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که هرساله باید به آن پرداخت و فتح الفتوح انقلاب اسلامی است، گفت: به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: پیامی که مردم ما پس از پیروزی خرمشهر به جهان مخابره کردند این بود که ایران قبل از انقلاب شکست، عقب نشینی، سر خم کردن مقابل استکبار و از دست دادن قسمت‌هایی از کشور را در اثر بی لیاقتی و خیانت پادشان گذشته را تجربه کرده، بعد از انقلاب اسلامی و با توجه به نفس مسیحایی حضرت امام، ملت عزیز ایران بیدار شده و اولین جنگی که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران رخ داد یک میلیمتر از خاک ایران جدا نشد.

وی افزود: اگر ملت ایران بعد از ۴۲ سال در برابر دشمنان، جنگ‌های سخت و نیمه سخت و نرم و تحریم‌های ظالمانه ایستادگی و مقاومت کردند، تجربه‌ای هستند که ریشه در فتح خرمشهر دارند که با فرمول مقاومت، ایستادگی، بصیرت و اطاعت از امامین انقلاب قله‌های بزرگ را فتح کرده و می‌کنند.

ما قوی هستیم

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تاکید کرد: شعار چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر ما قوی هستیم، است.

سرهنگ مختاری در ادامه از برگزاری بیش از ۵۵۰ برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه برای بزرگداشت این حماسه غرورآفرین با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سراسر شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند برنامه‌های این روز را برشمرد و گفت: فضا سازی ۱۶۰ پایگاه مقاومت بسیج محلات و ۲۳۰ پایگاه اقشاری متناسب با این ایام، غبار روبی و عطر افشانی در گلزار شهدای شهرستان، راوی گویی و خاطره‌گویی با برگزاری ۱۳۰ نشست به صورت وبیناری و برخط با موضوع فتح خرمشهر، سرکشی از ۱۰۰ خانواده شهید، جانبازان و ایثارگران، برگزاری ۷ یادواره‌ی شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی عصری با شهدا، تجلیل از جانبازان بالای ۷۰ درصد در برنامه‌ی صبحگاه مشترک و از جمله مهمترین برنامه‌های سپاه ناحیه نهاوند در سوم خرداد است.

سرهنگ مختاری خاطرنشان کرد: فروشگاه بزرگ طرح‌های اقتصاد مقاومتی به مناسبت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر کلنگ زنی خواهد شد.

نظر شما