شناسهٔ خبر: 54199135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده ناوتیپ امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس :

فتح خرمشهر موجب وحدت ایران شد

گناوه - ایرنا - فرمانده ناوتیپ امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر را نباید تنها یک عملیات خاص ببینیم بلکه ویژگی و ارزش‌های بسیار زیادی برجای گذاشت که وحدت و انسجام بین ملت، نیروهای مسلح و ولایت از ابعاد مهم آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین کارگر روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در مصلای جمعه بندر گناوه افزود: در دوران دفاع مقدس ده‌ها عملیات بزرگ و کوچک، حماسه های بزرگی آفریده شد، اما عملیات غرور آفرین بیت المقدس فوق عملیات ها بود و دستاورد و ویژگی‌های برجسته‌ای برجای گذاشت که باید تبیین و بازگو شود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است، اظهارداشت: تقویت روحیه اعتماد به نفس  و انگیزه بخشی در رزمندگان، بصیرت افزایی و  ارتباط مستمر بین ارتش و سپاه از دیگر ویژگی‌های عملیات بیت المقدس است که باید در برهه کنونی از آنها درس و الگو بگیریم.

کارگر ادامه داد: باید وضعیت چهل سال پیش را کنکاش کنیم کشورهایی که از صدام حمایت و پشتیبانی می کردند  به چه سرنوشتی دچار شدند اما ایران اسلامی همچنان  در دنیا مقتدرتر  و روز به روز بر عظمتش افزوده می شود.

فرمانده اسبق منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در استان بوشهر بیان کرد:  درحالیکه تلاش می کنند ملت ایران را از ارزش های انقلاب و اهل بیت (ع) و نظام دلسرد کنند، باید در برابر آنها با تبعیت از ولایت فقیه و بهره‌گیری از دستاوردهای آزادسازی خرمشهر مقاومت کنیم.

امام جمعه گناوه گفت: در این مکان گردهم آمدیم تا ضمن تجدید بیعت با رزمندگان و ایثارگرانی که در عملیات بیت المقدس برای دفاع از میهن و اسلام جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، یک بار دیگر از آنها تجلیل کنیم.

                                                              فتح خرمشهر موجب وحدت ایران شد

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان غیور و نستوه ایران جنگ تحمیلی را اداره و در برابر رژیم بعثی عراق حماسه های بزرگی خلق کردند بواسطه وجود باورها و اعتقادات دینی آنها بود.

وی اظهارداشت:  جوانانی که در جبهه‌های جنگ حضور یافتند و از میهن و انقلاب دفاع کردند، پرورش یافته پدران و مادرانی بودند که به امام حسین (ع) و رهبری عشق می ورزیدند.

امام جمعه گناوه افزود:  وظیفه ما در قبال شهیدان بسیار سنگین است و در تداوم راه این عزیزان نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

                                                                      فتح خرمشهر موجب وحدت ایران شد

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: عملیات غرورآفرین بیت المقدس دارای ویژگی های خاص در ابعاد نظامی، فرهنگی و حماسی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از شادی های کم نظیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که رزمندگان اسلام توانستند دشمن بعثی را که از چندین کشور حمایت و پشتیبانی می شد، شکست دهند.

وی بیان کرد: حماسه های عملیات بیت المقدس را باید فرهنگ سازی و به نسل آینده انتقال دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: سپاه این شهرستان برنامه های خاصی برای گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر تدارک دیده است.

                                           فتح خرمشهر موجب وحدت ایران شد

در این آیین معنوی که به پیکر پاک یک شهید گمنام مزین و بر دوش نیروهای بسیج با احترام در بین حاضران گردانده شد، سرود سلام فرمانده باحضور بیش از ۱۰۰ نونهال و نوجوان پسر و دختر اجرا و در پایان از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان بیت المقدس تجلیل به عمل آمد.

نظر شما