شناسهٔ خبر: 54180722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندارگناوه : آزاد سازی خرمشهر کلید فتح پیروزی‌های رزمندگان اسلام بود

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: آزاد سازی خرمشهر نماد صلابت و اقتدار و کلید تداوم فتح پیروزی‌های رزمندگان اسلام و شکستن هیمنه قدرت دشمن در دوران دفاع مقدس بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی صفری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی مناسبت های خرداد در دفتر امام جمعه این شهر افزود: آزاد سازی سازی خرمشهر به دست رزمندگان غیور اسلام در سایه الطاف الهی و رهنمودهای امام (ره) در تاریخ دنیا بی سابقه و بی نظیر است.

وی اظهارداشت: عملیات فتح خرمشهر یادآور عظمت، بصیرت، ایثار و فداکاری ملت ایران در برابر دشمن است که بیش از ۱۹ ماه در این شهر با برخورداری از بهترین امکانات  تجهیزات نظامی استقرار یافته بود و ازآنها توسط رزمندگان اسلام بازپس گرفته شد.

صفری بیان  کرد:  در تاریخ دنیا سابقه نداشته است که در یک عملیات ، عمده قوای فرماندهان و طراحان دشمن اسیر و کشته شوند و جای بسی افتخار برای این کشور است.

فرماندار گناوه  گفت: در خرداد مناسبت های مهمی  درپیشرو داریم که  همه ادارات و نهادها وظیفه دارند که در اجرای  برنامه ها یاری و مشارکت کنند.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم راه و آرمان‌های امام راحل را ادامه دهیم و انقلاب تداوم یابد ، در مسیر ولایت و شهدا باید گام برداریم.

وی گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشت که باید بخوبی برای مردم تبیین و بازگو شود.

امام جمعه گناوه گفت: فتح خرمشهر تداعی کننده از خود گذشتگی های رزمندگان اسلام با هدایت های فرمانده کل قوا است که برای دفاع از مملکت جان و هستی خودرا نثار کردند تا اکنون ما در امنیت و آرامش بسر ببریم.

                                             فرماندارگناوه : آزاد سازی خرمشهر کلید فتح پیروزی‌های رزمندگان اسلام بود

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: عملیات فتح خرمشهر یکی از مهم ترین عملیات های دوران دفاع مقدس است که به تعبیر امام راحل به فکر بشریت نمی رسید.

وی اظهارکرد: در برهه کنونی که دشمن درصدد ضربه زدن به نظام و کشور است باید با الگوگیری از معنویات و ارزش های ۸ سال دوران دفاع مقدس  که برگرفته از اهل بیت (ع) است  در برابر آنها مقاومت و ایستادگی کنیم.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام (ره) گفت: امام راحل با ایمان به هدف و ملت خود و وفاداری مردم به ایشان ، هیمنه استکبار در هم شکست.

وی بیان داشت: پس از ارتحال ملکوتی امام ، دوستداران انقلاب دغدغه بسیاری  برای تداوم انقلاب و راه شهدا داشتند که با الطاف الهی، کشور به دست فرزند کوثر رهبرمعظم انقلاب افتاد و توانست با درایت و بینش والا ، ملت و انقلاب را در برابر بحران ها و تهدیدهای متعدد دشمنان استوار و پیروز بدارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه هم گفت: سوم خرداد یادآور جانفشانی ها و رشادت های رزمندگان اسلام است که  برای حفاظت و پاسداری از میهن در برابر دشمن تا دندان مسلح جانانه بجنگند.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: فتح خرمشهر  یک افتخار بسیار بزرگ در اوایل جنگ تحمیلی و نقطه قوت  و امید در تداوم پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهارداشت: سپاه این شهرستان جهت بزرگداشت سوم خرداد برنامه های متعددی پیش بینی کرده است که مراسم ویژه در روز دوم خرداد در  مصلای جمعه با حضور یک شهید خوشنام همراه با سخنرانی از مهم ترین آنها است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه  گفت:تجلیل از رزمندگان پیشکسوت ، سرکشی از خانواده های معظم شهدا و آزادگان در عملیات بیت المقدس و یادواره شهدا در جوار یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه های بزرگداشت سوم خرداد است.

ضرغام مردانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گناوه گفت: این جلسه بمنظور هماهنگی مناسبت های خرداد تشکیل شده است و تلاش خوهیم کرد که برنامه های تدارک دیده شده در خور و شان برگزار شود.

وی اظهارداشت: در اجرای برنامه های این ایام  ، جهاد تببین در دستور کار اصلی قرار دارد و  آرمان ها و مبانی امام راحل و شهدا برای مردم بازگو خواهد شد.

نظر شما