شناسهٔ خبر: 54193086 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود توده گردوخاک از عراق به کشور/ بارش‌های پراکنده باران در ۸ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ۴ روزه در برخی استان‌ها از انتقال توده گردوخاک عراق به کشور طی امروز و فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور اعلام کرد: روز آینده در برخی استان‌های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، تهران، زنجان و البرز در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک داریم، همچنین در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

روز سه شنبه سوم خرداد در شمال غرب و غرب سواحل خزر، خصوصا در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در این دو روز شدت بارش‌ها در استان‌های اردبیل، شمار آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است و روز چهارشنبه چهارم خرداد در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر بارش باران، گاهی وزش باد داریم.

بعدازظهر فردا و روز سه شنبه سوم خرداد شرایط برای شکل گیری توده گردوخاک روی کشور عراق و انتقال آن به کشور ما مهیا است. در این راستا در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و به تدریج مرکز کشور، سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز کاهش دید افقی، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

در دو روز آینده در نوار شمالی و شرقی کشور افزایش محسوس دما داریم، گفت: روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

از سه شنبه سوم خرداد تا صبح پنجشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل خزر، در استان‌های مازندران و گلستان دریا مواج و متلاطم است.

آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر باد شدید، گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۲ و ۲۱ درجه خواهد بود.

اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد و ارومیه با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما