شناسهٔ خبر: 54142741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه ترور شیرین ابوعاقله را اقدامی فاجعه بار خواند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ترور خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست را اقدامی فاجعه بار دانست که جهان را تکان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی خبری گفت: ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست را اقدامی فاجعه بار بود که جهان را تکان داد. این خبرنگار فلسطینی حین انجام وظیفه خبرنگاری و در حال تهیه گزارش از یورش نیرو‌های اسرائیلی به اردوگاه آوارگان جنین، کشته شد.

زاخارووا اظهار داشت لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دراستقبال از حسین الشیخ، وزیر امور مدنی و یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح به وی تسلیت گفت و بر حمایت روسیه از درخواست رهبری فلسطین برای تحقیقات جامع و عینی تاکید کرد.

او بر لزوم توجه به اتفاقات مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله و حمله اسرائیلی‌ها به تشییع کنندگان تاکید کرد و افزود: می‌خواهم به شما بگویم که هرگز در زندگی ام چنین چیزی ندیده ام.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد حل نشدن مشکل فلسطین و اسرائیل و انسداد افق روند مذاکرات صلح هر بار درگیری‌ها را شدیدتر می‌کند که قربانیان آن غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان هستند. روسیه معتقد است با دستیابی به نتایج قابل قبول دو جانبه در خصوص وضعیت نهایی طبق قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی برای حل و فصل در خاورمیانه که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی را پیش بینی می‌کند، می‌توان از وقوع این فجایع جلوگیری کرد.

نظر شما