شناسهٔ خبر: 67006794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سناتور آمریکایی خواستار صدور فرمان اجرایی بایدن برای تحریم وزیر دارایی اسرائیل شد

تهران- ایرنا- کریس فان هالن سناتور دموکرات از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد با صدور فرمان اجرایی «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را تحریم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، این سناتور ایالت مریلند دوشنبه گفت که اسموتریچ به دلیل سیاست‌های علیه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری اشغالی «باید مشمول تحریم بر اساس فرمان اجرایی» رئیس جمهوری شود.

فان هالن اظهار کرد: با فردی مواجه هستیم که اعلام کرده هدفش آن است که اسرائیل تمام کرانه باختری را تحت سیطره خود قرار دهد.

بایدن پیشتر بر اساس یک فرمان اجرایی چهار فرد اسرائیلی را «به دلیل تضعیف صلح، امنیت و ثبات» در کرانه باختری تحریم کرده بود.

اسموتریچ انتقال درآمدهای مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کرده است. وی همچنین در ماه مارس، هشتصد هکتار از زمین‌های کرانه باختری را جزو «سرزمین دولت اسرائیل» اعلام کرد.

در همین حال، اسموتریچ و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دو وزیر راست افراطی در کابینه بنیامین نتانیاهو تهدید کردند اگر طرح صلح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را بپذیرد با استعفای خود موجب فروپاشی ائتلاف حاکم می‌شوند.

اسموتریچ در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت به نتانیاهو «به وضوح» گفته است که اگر با این طرح صلح موافقت کند و جنگ را بدون نابودی حماس و بازگرداندن همه اسرا به پایان برساند بخشی از کابینه وی نخواهد بود.

جو بایدن روز جمعه از طرحی رونمایی کرد که به ادعای او پیشنهادی سه مرحله‌ای برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه بود و آزادی اسرای صهیونیستی با اجرای «آتش‌بس کامل» را شامل می‌شود.

نظر شما