شناسهٔ خبر: 54075914 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ورود پلمب‌های غیرقابل جعل و هوشمند با پارامترهای فوق امنیتی به بازار معاملات سکه

در فرهنگ ایرانی سکه‌های طلا جایگاه خاصی دارند. از هدیه عروسی و تولد نوزاد گرفته تا جایزه و تقدیر و مهریه... بعضی هم برای خودشان سکه می‌خرند تا با توجه به تورم، ارزش پولشان حفظ شود و در روز مبادا یا در زمان معاملات بزرگتر، بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. مشکل آن جایی پدیدار می‌شود که مالک سکه‌ها قصد فروش آنها را دارد و پس از مراجعه به سکه فروشی با جمله هایی نظیر «سکه شما غیر بانکی است»، «سکه شما جعلی است»، «باید سکه تان را باز کنیم و محک بزنیم و به قیمت طلا بخریم»، «این سکه پلمب ما نیست و نام ما را روی پلمب جعل کرده اند»، «صدای زنگ سکه شما خوب نیست» و ... مواجه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از زربد، به تازگی با سرمایه‌گذاری چند شرکت بانکی از گروه توسن، بانک سامان و یک چاپخانه امنیتی، نوعی پلمب هوشمند فوق امنیتی با نام زربد به بازار آمده است که با استفاده از علم و تکنولوژی روز، این مشکلات را حل کرده است.

این نوع پلمب از نظر قابلیت‌های امنیتی ظاهری و ابعاد آن شبیه به کارت ملی هوشمند است که فرآیند تولید بسیار پیچیده‌ای دارد و برای همه مردم قابل تمایز است.

ورود پلمپ‌های غیرقابل جعل و هوشمند با پارامترهای فوق امنیتی به بازار معاملات هر چند ویژگی‌های امنیتی پیچیده و متعدد در ظاهر این پلمب، به میزانی است که تولید آن جز در چاپخانه‌های امنیتی کشور (تحت کنترل نهادهای امنیتی) ممکن نیست، اما چیزی که پلمب زربد را غیرقابل جعل می‌کند، استفاده از چیپ الکترونیکی ایمن با قابلیت امضای دیجیتال است.

این کارت از این نظر مشابه توکن‌های امضای دیجیتال است که برای مکاتبات امن و امضای دیجیتال استفاده می شود، با این تفاوت که به جای درگاه USB، از طریق پروتکل NFC به اپلیکیشن موبایل وصل می‌شود و با امضای دیجیتال اصالت سکه را ارزیابی و تضمین می کند. در شکل روبرو تصویری از عملیات اصالت سنجی سکه دیده می‌شود.

در حال حاضر در مناطق مختلف شهر تهران، برخی از صرافی‌ها و سکه فروشی‌ها به عنوان نمایندگان فروش زربد به این طرح پیوسته‌اند. این نمایندگی‌ها به منظور ایجاد آرامش خاطر برای خریداران، سکه‌هایشان را پس از ارزیابی در مرکز اصالت سنجی زربد، با استفاده از تکنولوژی پلمب هوشمند فوق امنیتی زربد ارائه می‌کنند.

به پشتوانه زیرساخت‌های غیرقابل جعل زربد، بدون نیاز به کنترل مجدد هر سکه در سکه فروشی و صرفا بر مبنای تاییدیه‌ای که از سوی اپلیکیشن موبایل صادر می شود، اصالت، اعتبار و خرید آن را به قیمت روز گارانتی می‌شود.

آیتم های امنیتی با کنترل مبتنی بر ابزار به شرح ذیل می باشد:

  •  تصویر مخفی (لنز مخصوص صرافی)       
  •  امضای دیجیتال کارت ( RSA-2048 bit )
  •  ارتباط کارت با سرور ( پروتکل NFC و اپ موبایل یا دسکتاپ)
  • تصویر نامرئی (نور ماورای بنفش)     
  • میکروتکست (ذره بین)

آیتم های امنیتی با کنترل بصری به شرح ذیل می باشد:

  • میکرولاین رنگین کمانی                     
  • مرکب امنیتی با رنگ متغیر   
  • طرح برجسته و قابل لمس روی لمینیت                  
  • ثبت لیزری اطلاعات انحصاری   
  • سریال یکتا میکروچیپ رمزنگاری
    منبع: http://www.zarbodchain.ir/

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما