شناسهٔ خبر: 53933085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

رویداد «2022» فرصت جذب سرمایه‌های بین‌المللی است

استاندار مازندران گفت: با برگزاری رویدادهای بین‌المللی می‌توانیم این پیام را به جهان مخابره کنیم که جهت‌گیری دولت مردمی و مدیریت عالی اجرایی استان، تمرکز بر رشد فعالیت اقتصادی استان همراه با جذب سرمایه‌های بین‌المللی و فناوری‌های نوین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور عصر امروز یکشنبه در نشست خبری رویداد ساری ۲۰۲۲، از برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد «ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در روز‌های ۱۹ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور سفرای این کشور‌ها و وزیر میراث فرهنگی  در ساری خبر داد و گفت: دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه مطلوب در استان از محورهای این اجلاس محسوب می‌شود.

 وی بابیان اینکه رویداد ساری پایتخت گردشگری به‌صورت ویژه در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: فلسفه وجودی اکو از بدو تأسیس، فعالیت‌های مشترک اقتصادی بود و در این رویداد به گردشگری استان توجه ویژه‌ای می‌شود.

استاندار مازندران بابیان اینکه گردشگری از محورهای مهم توسعه به شمار می‌رود، گفت: با برگزاری رویدادهای بین‌المللی می‌توانیم این پیام را به جهان مخابره کنیم که جهت‌گیری دولت مردمی و مدیریت عالی اجرایی استان، تمرکز بر رشد فعالیت اقتصادی استان همراه با جذب سرمایه‌های بین‌المللی و فناوری‌های نوین است.

حسینی پور بابیان اینکه موضوع اقتصادمحور گرد هم آمدن این ۱۰ کشور عضو اکو بوده است، افزود: در این رویداد به گردشگری استان توجه ویژه‌ای شده و موضوع گردشگری به‌عنوان یکی از سکوهای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت استان است.

 وی بابیان اینکه در چهار دهه اخیر در این استان به دنبال توسعه همه‌جانبه بوده‌ایم، ادامه داد: محور اجلاسیه اکو در ساری دستیابی به همین مهم خواهد بود.

 استاندار مازندران گفت: عمر مدیریتی مدیران ما در استان کوتاه بوده و قاعدتاً برنامه‌ریزی اقتصادی نیازمند یک ثبات در بحث اقتصادی است؛ تعداد مدیران در چهار دهه بعد از انقلاب را میانگین بگیریم هر دو سال یک مدیر ارشد جابه‌جاشده و نتوانستیم شاهد رشد اقتصادی در استان باشیم.

 وی مازندران با وسعتی حدود یک درصد از مساحت کشور در اکثر تولیدات کشاورزی دارای رتبه اول تا پنج است و این استان دروازه ورود به بازارهای کشورهای اکو است.

حسینی پور یادآور شد: مازندران با سه بندر مهم و استراتژیک نقش مهم و مؤثری در حوزه اقتصاد دارد و آمادگی داریم با پذیرش سرمایه‌های داخلی و خارجی و تأمین کامل امنیت برای تعامل و ارتباط با کشورهای هم‌جوار گام برداریم.

وی به ظرفیت کشورهای عضو اکو و اتحادیه شانگهای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به‌صورت انفرادی با کشورهای عضو اکو تبادلاتی داریم تا فرصت جدیدی را در حوزه گردشگری و اقتصاد در استان فراهم کنیم.

حسینی پور از اعلام آمادگی استان مازندران برای پذیرش سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه استان خبر داد و گفت: تلاش داریم با همگرایی و مشارکت راهبردی زمینه همکاری مازندران با همسایگان فراهم شود.

 استاندار مازندران بابیان اینکه کشورهای اکو سال‌هاست که برای همکاری‌های اقتصادی تلاش می‌کنند که به یک تفاهم‌نامه و همکاری اقتصادی برسند ولی تاکنون این کشورها به یک سند مشخص قراردادی بین کشورها نرسیده‌اند و صرفاً در فضای تعاملی و دیپلماتیک در حال فعالیت هستند، گفت: مبادلات مازندران با اعضای اکو در حال حاضر به‌صورت تشریفاتی است.

وی بابیان اینکه تلاش شده رویداد بین‌المللی اکو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان برای ایجاد زمینه همکاری مشترک با کشورهای عضو اکو و حاشیه خزر فراهم شود، اظهار امیدواری کرد: رسانه‌ها که در همه حوزه‌ها نقش ممتازی را در توفیق یا عدم توفیق هر رویدادی ایفا کنند انشاء الله بتوانیم استان مازندران را از طریق رویداد اکو به دنیا بشناسانیم و ظرفیت‌های خدادادی استان را به دنیا معرفی کنیم.

 استاندار مازندران با اشاره به نیاز کشورهای حاشیه خزر به محصولات کشاورزی و تولید استان مازندران، بر لزوم توسعه اقتصادی و احیای اقتصاد در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دام‌پروری و ... روستاهای استان تأکید کرد.

 حسینی پور بابیان اینکه تبادلات مازندران با اعضای اکو محدود است، افزود: این اجلاس می‌تواند روابط تجاری بین استان با کشورهای اطراف را تسریع کند.

 وی به سفر هیئت دولت به استان مازندران اشاره و گفت: رایزنی برای توسعه بندر امیرآباد و ایجاد کارخانه مس در حاشیه این بندر یکی از طرح‌های مطروحه در رویداد بین‌المللی اکو خواهد بود.

حسینی پور یادآور شد: استان مازندران ازلحاظ کمیت و کیفیت در کشور جزء مقام برتر هستند و بر اساس آمار بعد از استان تهران استان مازندران بالاترین میزان رسانه‌ها را به خود اختصاص داده که این نشان از اجرای دقیق دموکراسی در استان دارد.

 استاندار مازندران تقارن نشست بین‌المللی اکو و نشست با خبرنگاران را قدر دانست و گفت: رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی با جبهه جنگ نرم دارند و مصداق بارز منادیان جهاد تبیین هستند.

دعوت از ۱۱ اقوام ایرانی در نمایشگاه صنایع‌دستی

مهدی ایزدی سرپرست میراث فرهنگی مازندران در ادامه این نشست بابیان اینکه ۱۱ اقوام استان‌ها برای رویداد گردشگری ساری دعوت شدند، نمایشگاه صنایع‌دستی، گلاب و بهار ایران، خوراک مازندران در قالب ۷۰ غرفه دایر می‌شود. 

 

 

 

نظر شما