شناسهٔ خبر: 53773748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارسال ۳۳ هزار تن کاغذ از بندرعباس به سراسر کشور

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با پیگیری صورت گرفته در دو هفته گذشته ۳۳ هزار تن کاغذ از بندرعباس به سراسر کشور بارگیری و ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مجتبی قهرمانی افزود: صاحبان کالا نیز نسبت به اظهار ۳۲ هزار تن کاغذ وارداتی به گمرک برای ترخیص اقدام کردند.
مجتبی قهرمانی افزود: صاحبان کالا نیز پس از پیگیری دستگاه قضایی، ۳۲ هزار تن کاغذ وارداتی را به گمرک اظهار نموده و در حال ترخیص آن می‌باشند.

بیشتربخوانید: شناسایی ۶۷ هزار تن کاغذ وارداتی در هرمزگان
وی با اشاره به اینکه طبق اسناد و مدارک سازمان مدیریت حمل و نقل برای این محموله‌های کاغذ، هزار و ۴۳۸ فقره بارنامه صادر شده است، گفت: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه در صورت ادامه معطلی در روند ترخیص این حجم از کاغذ‌های دپو شده در بندرعباس، با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک و انبار‌های خصوصی، این موضوع علاوه بر تضییع حقوق مصرف کنندگان منجر به تحمیل خسارات قابل توجهی به بیت المال می‌شد.
قهرمانی افزود: با ورود دستگاه قضایی به موضوع، هم اکنون توزیع کاغذ وارداتی، در شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها، تأمین نیاز مصرف کنندگان و کنترل بازار مثمر ثمر باشد.
سالاری

نظر شما