شناسهٔ خبر: 53724732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجید تخت روانچی:

تا وقتی شورای امنیت سکوت کند، حقوق فلسطینیان محقق نمی‌شود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی جنایات خود را در مقابل جامعه بین‌المللی انجام می‌دهد،اما با هیچ عواقبی مواجه نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نشست دیروز شورای امنیت گفت: تا زمانی که شورای امنیت همچنان به انفعال و سکوت خود در قبال جنایاترژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، دستیابی به حقوق فلسطینی‌ها محقق نخواهد شد. تدام موضع کنونی شورای امنیت تنها رژیم اسرائیل را برای تداوم اشغالگری و جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین تشویق و جسورتر کرده است.

به گفته مجید تخت روانچی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کاملاً مستند و غیرقابل انکار بوده و شورای امنیت باید تعهدات خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بر اساس منشور انجام دهد و اسرائیل را از طریق تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، پاسخگو کند.

گفتنی است، در نتیجه حملات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی بیش از ۲۰۰ فلسطینی مجروح و صدها نفر بازداشت شده‌اند.

گزارش‌های سازمان ملل حاکی از آن است که رژیم اسرائیل در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به سیاست‌های ظالمانه و توسعه‌طلبانه و اقدامات جنایتکارانه غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، کشتار مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان، مصادره، تصرف و تخریب اموال مردم فلسطین و تخلیه خانه‌هایشان باتوسل به زور ادامه داده است.

علاوه بر این، به عنوان مجازات دسته جمعی علیه مردم بیگناه غزه، محاصره غیرانسانی غزه همچنان ادامه دارد که اقدامی علیه بشریت، نقض تمامی قوانین و هنجارهای بین‌المللی و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گفته نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل مناقشه فلسطین تنها در صورتی قابل حل است که اشغال پایان یابد و حقوق مسلم مردم فلسطین به طور کامل به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت قرار گیرد و در نتیجه، حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی بازگردانده شود.

نظر شما