شناسهٔ خبر: 5367241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد/

حضور ۲۲ تیم داخلی و خارجی در تور دوچرخه‌سواری آذربایجان

خبرگزاری تسنیم: تور بین‌المللی ایران-آذربایجان در حالی از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که ۲۲ تیم داخلی و خارجی در آن شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تور دوچرخه‌سواری آذربایجان در حالی از روز پنجشنبه در مسیر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل آغاز می‌شود که مردم آذربایجان شاهد معتبرترین تور دوچرخه‌سواری ایران هستند.
 

نخستین دوره با نام دریاچه ارومیه

این تور که برای اولین بار در سال 1365 با شرکت تیم‌های داخلی با نام تور "دریاچه ارومیه" و به همت اداره کل تربیت‌بدنی و هیئت دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی در 2 استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد حال به یکی از بهترین تورها در این ورزش تبدیل‌شده و لقب نیمه‌حرفه‌ای را نیز با خود یدک می‌کشد.

در اولین دوره این تور، تنها تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که درنهایت این تیم آذربایجان شرقی الف بود که درمجموع تیمی اول شد و تیم‌های خوزستان و آذربایجان شرقی ب را در رده‌های دوم و سوم قرار داد.

پیشرفت چشم‌گیر تور بین‌المللی ایران-آذربایجان در چند سال اخیر

این تور به همین روال 5 دوره دیگر پیگیری شد تا در تور ششم شاهد حضور تیم‌های خارجی ازجمله ترکیه و سوریه باشیم و آنان که به‌عنوان اولین تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در این تور لقب گرفته بودند به ترتیب رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص بدهند و تیم آذربایجان شرقی را به رده سوم بفرستند.

در دوره‌های بعدی نیز به‌مراتب تعداد تیم‌های شرکت‌کننده داخلی و خارجی بیشتر شد و حال که این تور خود را برای آغاز سی‌امین دور خود آماده می‌کند در دوره‌های قبلی شاهد حضور تیم‌هایی از کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین، عربستان، ازبکستان و جمهوری چک بود.

تور بین‌المللی ایران-آذربایجان همچنان به جذب دوچرخه‌سواران باکیفیت ادامه می‌دهد

تور بین‌المللی ایران آذربایجان که همه‌ساله و در خردادماه برگزار می‌شود در حال حاضر به‌قدری پیشرفت داشته است که از آن به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین مسابقات در این حوزه یاد می‌شود.

برایان کوکسن در پیامی که برای آغاز این دوره از تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان صادر کرده است با خواندن این تور به‌عنوان یک تور دوچرخه‌سواری باکیفیت بالا عنوان می‌کند: به‌عنوان بخشی از تورهای آسیایی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) ، تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان یک برنامه دائمی مهم سالانه در تقویم بین‌المللی محسوب می‌شود. تور ایران (آذربایجان) مسابقه‌ای است که دوچرخه‌سواران ایرانی به‌طور سنتی عملکرد فوق‌العاده خوبی را در آن داشته‌اند گواه این موضوع "قادر میزبانی" است که رکورد بیشترین پیروزی‌ها را در اختیار دارد

وی می‌افزاید:در خلال سالیان متمادی ، تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) شهرت یک مسابقه باکیفیت را یافته است و هرگز کمبود دوچرخه‌سوار خارجی که مشتاق آزمودن شانس خود در جاده‌های ایران بوده است احساس نشده است .

رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری خاطرنشان می‌کند:در اینجا من مایلم تا سپاس و امتنان گرم خود را به فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران که تحت مدیریت "خسرو قمری" و همچنین ریاست محترم کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا ، "هی ووک چو" است اعلام نمایم. این واقعیت که این تور در این مدت طولانی تداوم‌یافته است و همچنان به جذب دوچرخه‌سواران باکیفیت ادامه می‌دهد حقیقتی است که نشان‌دهنده این موضوع است که برگزارکنندگان به آنچه برای یک مسابقه مرحله‌ای در چنین سطحی لازم و ضروری است به‌طور دقیق و کامل پی برده‌اند .

حضور 22 تیم داخلی و خارجی در سی‌امین دوره

تور بین‌المللی ایران-آذربایجان 7 الی 12 خردادماه با حضور تیم‌های ویتاس ساتیلیس استرالیا، سرچ تو ریته ین استرالیا، تیم ملی گرجستان، تیم ملی مغولستان، ان اس سی مالزی، آر تی اس سانتیک چین تایپه، تورکو شکر ترکیه، سی سی ان سایکلینگ لائوس، ته رانگانو مالزی، تیم ملی ازبکستان، تیم ملی سوریه، تیم ملی ایران برگزار می‌شود و باید دید که آیا کدام می‌تواند قوی سبقت را از سایر رقبا ربوده و نام خود به‌عنوان قهرمان سی‌امین دوره این تور نیمه حرفه ای به ثبت برساند.

انتهای پیام/

نظر شما