شناسهٔ خبر: 53623144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تکمیل زائرسرای استان مرکزی در مشهد نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار

آیت الله دری نجف آبادی گفت: تکمیل زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزکی داشته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز سه‌شنبه (30 فروردین) در جلسه ساماندهی زائرسرای استان مرکزی در مشهد، که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه زائر سرای استان مرکزی در مشهد مقدس 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در برآورد های اولیه ساخت این زائرسرا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه نیاز داشت اما اکنون تکمیل این طرح نیازمند حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس، بیان کرد: این مهم از تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده آحاد جامعه و حضور بی دغدغه در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که مردم باید برای ساخت این زائرسرا مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت این مجموعه از سال 1393 در زمینی به وسعت حدود 1000 متر مربع آغاز شده است، بیان کرد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات با پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد رها شده که توقف عملیات اجرایی این طرح هزینه‌های بیشتری را تحمیل کرده است.

 

این مقام ارشد استان به همدلی و همراهی همه دستگاه ها به منظور تسریع در روند ساخت این مجموعه تاکید کرد و گفت: همدلی و همراهی همه دستگاه ها در بخش دولتی و خصوصی تنها راه تکمیل این پروژه است.

 

 

حضور و مشارکت خیرین و صنایع کمکی شایان به ساخت زائرسرای مشهد

 

«مهدی زندیه وکیلی» نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه ساخت این زائرسرا تنها با هزینه های دولتی امکانپذیر نیست، گفت: حضور و مشارکت خیرین و نیکوکاران و همچنین صنایع در راستای تکمیل این پروژه امری ضروری است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه استان‌های زیادی زمین برای ایجاد زائر سرا در اختیار گرفته‌اند، اضافه کرد: خیلی از استان نتوانسته‌اند کار را شروع کنند و تنها ۲ استان از مرکزی در اجرای کار جلوتر است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این زائرسرا برای خدمت رسانی به نیازمندان طراحی شده و کمک در اجرای آن کمک در کار خیر است، ادامه داد: این استان در زمینه تولید مصالح ساختمانی ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی دارد که باید رایزنی‌های لازم برای جذب کمک در این راستا صورت گیرد و امید است همه در حد توان خود برای تکمیل آن کمک دهند.

 

زندیه وکیلی ادامه داد: ساخت زائرسرای امام رضا(ع) استان مرکزی در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با زیربنای هشت هزار متر مربع در هفت طبقه مثبت و سه طبقه منفی آغاز شده است و نیازمند همدلی و مشارکت همه اقشار دارد.

پایان پیام/177

نظر شما