شناسهٔ خبر: 67333085 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین:

چهل درصد زائران ایرانی اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند

سمانه نوری زاده قصری

نشست مشترک مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی، در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست مشترک مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی، با بررسی زمینه‌ها و توانمندی‌ها و نیازهای فرهنگی و تبلیغی طرفین، بر تشکیل گروه مشترک برای تدوین برنامه جامع همکاری فرهنگی، اعم از تولید محتوا، تولید مجلات علمی و ترویجی، برگزاری نشست‌های فرهنگی و علمی و اعزام مبلغه‌ها و سخنرانان، پشتیبانی از اقدام‌های فرهنگی و تبلیغی، آموزش و رسانه و فضای مجازی توافق گردید.

این نشست حجت الاسلام رجبی معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مدیران این معاونت حضور داشتند، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با تشکر از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران در اربعین گذشته بیان داشت: حدود چهل درصد زائران ایرانی اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند که نیازمند اهتمام جدی‌تر به این امر در برنامه‌های فرهنگی و حضور مبلغه‌های با انگیزه و توانمند می‌باشد.

وی توجه به خانواده و سبک زندگی اسلامی و معرفی زنان قهرمان نهضت الهی عاشورا و پاسخ‌گویی به انتظارات معرفتی و دینی بانوان در مراسم اربعین از سیاست‌های برنامه فرهنگی است که نیازمند همکاری جدی مرکز مدیریت خواهران هستیم.

وی افزود: در ایام اربعین در کشور عراق، حضور و فعالیت زنان مبلغ مهم است در موکب‌ها و مسیر پیاده‌روی اربعین آماده همکاری هستند.

معاون فرهنگی و مدیران این معاونت نیز گزارشی از فعالیت‌ها و سیاست‌های مرکز در حوزه اربعین ارائه کردند و ظرفیت‌های گسترده تبلیغی و علمی و فرهنگی حوزه‌ها ور استان‌ها را سرمایه ارزشمندی برای اربعین و پیشبرد اهداف فرهنگی آن برشمردند

نظر شما