شناسهٔ خبر: 53614830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس:

رئیس جمهور نماینده‌ای ویژه به گیلان برای رفع مشکل سراوان اعزام کند

احمدی سنگری در نطق خود در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور انقلابی و وزیر کشور می‌خواهیم تا به فوریت نماینده‌ای ویژه به گیلان برای رفع مشکل سراوان اعزام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی سنگری» امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین) در صحن علنی مجلس و در نطقی ضمن محکومیت جنایت اشغالگران قدس اظهار داشت: تحرک و تلاش جوانان فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و در مرز سرزمین‌های اشغالی نشان داد فلسطین برخلاف تلاش آمریکا و پیروانش زنده است و هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس اضافه کرد: باور داریم که با ادامه تحرک‌های جاری مردم و جوانان فلسطینی و به فضل و یاری خداوند متعال پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

 

احمدی سنگری در ادامه نطق خود معضلات ناشی از پسماند را قصه پرغصه ۳۶ ساله مردم استان گیلان و مطالبه جدی آن‌ها خواند و تصریح کرد: وعده‌های زیادی تاکنون برای حل معضل پسماند سراوان داده شده  اما عملیاتی نشد و حتی برای رفع این چالش روز‌شمار گذاشتند.

 

وی یادآور شد: مردم ولایتمدار دهستان سراوان شهرستان رشت چشم به این روزشمار دوخته بودند که شاید با انتقال محل دپوی زباله به مکانی دیگر بتوانند مابقی عمر خود را به دور از بوی تعفن زباله، مزاحمت و هجوم سیل‌آسای مگس و شیوع انواع بیماری‌های پوستی، گوارشی، تنفسی و سرطان ادامه دهند.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: روزشمار تمام شد و تمام سخنان و وعده‌های دولتمردان و مسئولان استانی بدون هیچ نتیجه‌ای پایان پذیرفت و باعث گردید تا مردم از مسئولین سلب اعتماد کنند.

 

احمدی سنگری خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر کشور عنوان کرد: آیا مشاهده فرمودید که ارتفاع دپوی زباله لندفیل سراوان از ۱۱۰ متر هم فراتر رفته است و در پهنه‌ای بیش از ۱۵ هکتار و در دل جنگل، زهرابه‌ای وحشتناک به طور متوسط هر ثانیه ۱۰ لیتر و در هوای بارانی بیش از ۲۰ لیتر از دل زباله سراوان استخراج می‌گردد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس افزود: دکتر رئیسی مردم به شما باور داشته‌اند و همچنان به شما اعتماد دارند که برای رضای خدا و شهدا، برای رفع مشکل مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنید، مردم سراوان به امید اینکه دولت شما مشکل پسماند سراوان را برطرف خواهد کرد، خیلی امیدوار بودند و همواره از من می‌خواهند تا در جلساتی که با شما دارم از مشکلاتشان صحبت کنم.

 

وی تصریح کرد: بیش از دو هفته است که مردم دهستان سراوان و روستاهای همجوار در مدخل ورودی دپوی زباله و پسماند تحصن کرده‌اند و با دهان روزه و چشمی گریان از رئیس جمهور انقلابی و مردمی کمک و استمداد می‌طلبند.

 

احمدی سنگری ابراز داشت: هم اکنون ۱۷ شهر و شهرستان استان گیلان مجبور شده‌اند تا زباله‌های خود را در مکان‌های عمومی و یا در حاشیه شهرها و روستاها رها کنند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس عنوان داشت: مردم به رئیس جمهور انقلابی و وزیر کشور علاقمندند و به پیگیری‌هایشان امید بسته‌اند، اگر چه برخی از دولتمردان مردم را دلسرد کرده‌اند ولیکن مردم پای انقلاب و شهدا و ولایت تا پای جان ایستاده‌اند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: به عنوان خدمتگذار مردم در خانه ملت از رئیس جمهور انقلابی و وزیر کشور تقاضا می‌کنم تا با فوریت و ضرورت نماینده‌ای ویژه برای رفع مشکل دهستان سراوان به گیلان اعزام شود تا با کار جهادی زمینه اقدامات لازم برای بسته شدن و انتقال لندفیل سراوان به مکانی دیگر انجام و اعتماد مردم ولایتمدار سراوان به دولت مردمی و خدمتگذار جلب شود.

 

احمدی سنگری انجام این اقدامات را برای جلوگیری از احتمال سوءاستفاده دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران و بازگشت مردم متحصن در مدخل ورودی پسماند سراوان خواستار شد و افزود: معضل بزرگ پسماند سراوان زمانی فقط مربوط به محدوده بخش سنگر بود اما این چالش هم‌اینک سه شهرستان رشت، صومعه‌سرا و انزلی را نیز به طور مستقیم درگیر کرده است.

 

وی اذعان کرد: شیرابه‌های سمی لندفیل سراوان وارد رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت شده و پس از عبور از روستاهایی همچون فخب و سیاه‌اسطلخ و پیربازار وارد تالاب انزلی و دریای خزر می‌گردد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاضلاب‌های شهری، صنعتی و بیمارستانی به همراه شیرابه‌های سمی لندفیل سراوان به جای آب کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگرچه این معضل بزرگ مربوط به دوران دولت سیزدهم نمی‌شود اما مردم امیدوارند تا با دست توانای رئیس جمهور مردمی این مشکل برطرف شود.

 

پایان پیام/84

نظر شما