شناسهٔ خبر: 53558145 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مخبر:مجوز‌ شرکت‌های دانش بنیان دارویی و تجهیزات پزشکی تسهیل شود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری برنامه‌های تولیدات دانش بنیان در این حوزه را هر چه سریعتر تهیه و ابلاغ نمایند.

صاحب‌خبر -

محمد مخبر درجلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه وزارت بهداشت گفت: دولت آمادگی دارد با تخصیص اعتبارات و با کمک تاسیس صندوق‌های خطرپذیر، پشتیبانی‌های لازم را از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی انجام دهد.

در این بین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت به ۳ دسته تشخیص و درمان، توانبخشی و دارویی تقسیم و محصولات خود را تولید می‌کنند.

پیش از این آقای پناهی  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هشتم فروردین از ۲ برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در شش ماهه اول سال در صورت تسهیل صدور مجوز خبر داده بود.

هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان که در نخستین روز‌های تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۵ مجموعه بود، امروز به بیش از ۶ هزار و ۶۲۴ شرکت برسد.

از تعداد گفته شده،  حدود یک هزار و ۵۰ شرکت در حوزه سلامت فعالیت دارند که حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان با ۴۰۸ مجموعه و وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی با ۲۳۶ مجموعه، بخشی از تعداد این شرکت‌ها را به خود اختصاص داده اند.

در این جلسه که وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مسئولان دستگاه‌های این دو حوزه حضور داشتند، معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت جامعه پزشکی تحصیلکرده و به روز در کشور گفت: تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی با کیفیت و استاندارد جهانی و قیمت تمام شده مناسب، برای تامین نیاز‌های داخلی و ورود به بازار‌های منطقه‌ای و کشور‌های همسایه اهمیت اساسی دارد.

نظر شما