شناسهٔ خبر: 53343443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خدمت رسانی به ۱۰۰۰ نفر توسط جهادگران سلامت گروه شهید بیاضی زاده در داراب

هزار نفر از ساکنان فدامی شهرستان داراب از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در اردوی جهادی سلامت محور بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسین ناطقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به لطف خدا و با همت جهادگران گروه جهادی شهید سعید بیاضی زاده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به اهالی منطقه فدامی شهرستان داراب خدمات مختلف درمانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و ... ارائه شد که اعزام به این اردوی جهادی در 7 فروردین ماه 1401 انجام و از 8 فروردین به مدت 3 روز برنامه های خدمات رسانی اجرا گردید.

مسئول برگزاری این اردوی جهادی با اشاره به اینکه به ۱۰۰۰ نفر از ساکنان فدامی و روستاهای اطراف خدمات رسانی درمانی صورت گرفته، بیان داشت: از مهمترین خدمات در حوزه بهداشت و درمان می توان به تریاژ و غربالگری، ویزیت متخصص، دندانپزشکی، آزمایشگاه، ختنه، فیزیوتراپی، مامایی، نوار قلب و ... اشاره کرد که با حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان، داخلی، قلب و عروق، فیزوتراپیست و... انجام شد.

این جهادگر گروه شهید سعید بیاضی زاده با اشاره به اینکه ارزش خدمات درمانی ارائه شده با تعرفه دولتی و قیمت پایین چیزی حدود ۴۴۲ میلیون تومان می باشد؛ افزود: البته یکی از فعالیت های ویژه مربوط به دندانپزشکی بود که شامل ویزیت ۲۹۰ نفر، جراحی ۵۰۰ دندان و عصب کشی و  ترمیم ۸۰ دندان و همچنین توزیع بسته های بهداشتی دهان و دندان می باشد.

وی در رابطه با برنامه های فرهنگی و آموزشی اجرا شده نیز گفت: فعالیت های فرهنگی بیشتر ویژه کودکان و نوجوانان منطقه فدامی بود که آموزش مهارت های اجتماعی, آموزش مفاهیم اعتقادی, سرود همگانی, مسابقات ورزشی از جمله این فعالیت ها بود. از مهمترین برنامه های عمومی نیز برگزاری یادواره شهدا و اکران فیلم «موقعیت مهدی» می باشد.
ناطقی برنامه های مشاوره ای و آموزشی این اردوی جهادی را مشاوره تحصیلی و کنکور، مشاوره انگیزشی، کلاس های مشاوره‌ گروهی و فردی ویژه والدین با موضوع خانواده(روش های همسرداری و فرزند پروری، طلاق، تعارضات خانوادگی، ازدواج، روابط پیش ازدواج و...)، کلاس‌های آموزش پزشکی، بهداشت شخصی، بهداشت دهان و دندان، مشاوره تغذیه و... ویژه تمامی سنین را عنوان کرد.
این دانشجوی پزشکی ضمن تقدیر از کادر ۵۵ نفره این اردوی جهادی (شامل دانشجویان، فارغ‌التحصیل ها و متخصصین) و اهالی و مسئولین محترم منطقه فدامی بابت مهمان نوازی گرم‌شان، توفیق خدمت رسانی و انجام وظیفه در این ایام تعطیلات عید نوروز را از برکات الهی خواند. وی با تأکید بر نقش بسزای اردوهای جهادی در تربیت و تقویت بُعد فرهنگی و آموزشی دانشجویان و کادر محترم و همچنین تأثیر ویژه‌ در پیشگیری و درمان مردم عزیز مناطق کم برخوردار، از مسئولین خواست تا ان شاءالله زمینه های برگزاری اردوهای جهادی بیشتر و با کیفیت بهتر را فراهم کنند و موانع و سنگ اندازی های فراوان برخی افراد را از راه دانشجویان برطرف نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما