شناسهٔ خبر: 53256271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشدید گشت و کنترل مناطق محیط زیست استان مرکزی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تشدید گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

عباس جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به آماده باش کامل نیروهای این یگان در ایام نوروز از تشدید گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت در سطح استان خبر داد. 

وی افزود: برای جلوگیری از وقوع تخلفات در حوزه شکار غیرقانونی و زنده گیری حیات وحش و یا ایجاد آلودگی‌ها و تخلفات زیست محیطی، در ایام نوروز گشت‌های حفاظتی محیط زیست مرکزی تشدید می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به این که تمامی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان و پاسگاه‌های 15گانه محیط بانی تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار دارند، افزود: هر ساله با فرا رسیدن  تعطیلات نوروزی تمهیدات ویژه‌ای از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان جهت اعمال نظارت و پایش های مداوم در مناطق تحت مدیریت استان اتخاذ می‌شود.

مقابله با بروز زمین خواری در ایام نوروزی 
جودکی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیر مجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و برخی از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند؛ اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست دارد، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاههای اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی  با بیان اینکه هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است، گفت: مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما