شناسهٔ خبر: 67999458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

دولت جدید ارتقای معیشت مردم را در دستور کار فوری قرار دهد

طاهره رفعتی

امام جمعه رشت گفت: دولت چهاردهم مهار تورم و افزایش ارزش پول ملی و تقویت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و رشد تولید داخلی و ارتقای معیشت مردم را در دستور کار فوری قرار دهد.

صاحب‌خبر -

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۲ مردادماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، بزرگ مرد جبهه مقاومت، اظهار کرد: شاهد بدرقه باشکوه این شهید بر دستان مردم مهمان نواز ایران اسلامی بودیم که دنیا را شگفت زده کرد.

وی به بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی دغدغه دارند و همواره نکات قابل تاملی را به مسئولان یادآور می شوند، اما از رئیس جمهور جدید خواستند در کنار توجه به مسائل فرهنگی، حل مسائل اقتصادی کشور را اولویت بداند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از دولت جدید خواست اقدامات ارزشمند دولت قبل را ادامه دهد و اضافه کرد: دولت چهاردهم مهار تورم و افزایش ارزش پول ملی و تقویت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و رشد تولید داخلی و ارتقای معیشت مردم را در دستور کار فوری قرار دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سازمان ها و دستگاه های اقتصادی باید برای رشد اقتصادی هماهنگ و منسجم عمل کنند، گفت: عملکرد اقتصادی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حادثه مجدل شمس به دنبال ایجاد اختلاف بین گروه های مقاومت لبنان و سوریه و فلسطین است، اضافه کرد: روزهای اضمحلال رژیم صهیونیستی به دست امت اسلام نزدیک است.

آیت الله فلاحتی اقدامات ناتو در منطقه را راهکاری برای مهار جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: غربی ها می دانند که قدرت معادله سازی خود در منطقه را دیگر ندارند و لذا با حمایت از رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت قدرتشان هستند، اما هرگز به این رویای شوم نمی رسند.

وی چین و روسیه را قدرت های مهم آسیا دانست که مانعی در برابر ناتو هستند و تاکید کرد: دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به فرارسیدن روز خبرنگار اشاره کرد و متذکر شد: خبرنگاری جزو مشاغل سخت بوده و خبرنگاران با وجود همه مشکلات، جهاد تبیین را در دستور کار دارند.

وی همچنین به نزدیک شدن به فصل برداشت برنج اشاره کرد و افزود: کشاورزان درباره واردات برنج نگرانی هایی دارند و لذا در دولت سیزدهم قرار شد که فعلا واردات برنج صورت نگیرد تا کشاورزان برنج خودشان را در بازار عرضه کنند و آسیب نبینند.

امام جمعه رشت همچنین بر جبران خسارت شالیکاران به دنبال بارندگی شدید تاکید و عنوان کرد: بیمه‌ها در جبران خسارت‌های کشاورزان در بخش‌های برنج و چای و زیتون و... فعال‌تر باشند.

انتهای پیام

نظر شما