شناسهٔ خبر: 53957955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشدید اقدامات حفاظتی در فصل زادآوری حیات‌وحش استان مرکزی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در فصل بهار با شروع تغییرات زیستی حیات وحش برای زادآوری، اقدامات حفاظتی یگان حفاظت محیط ‌زیست تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با شروع فصل زادآوری گونه‌های جانوری به منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش و نیز جلوگیری از ایجاد استرس در این زمان، کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی از سوی ماموران اجرائی حفاظت محیط زیست استان تشدید می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بازدید گردشگران از مناطق حفاظت شده استان سبب ایجاد استرس و سلب آرامش از گونه‌های حیات وحش در فصل زاد و ولد می‌شود، ورود افراد به مناطق امن ممنوع است. 

  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: در صورت جدا کردن حیات وحش تازه متولد شده از طبیعت، امکان بازگشت مجدد آن حیوان به چرخه طبیعی زندگی امکان پذیر نخواهد بود بنابراین از دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود هنگام حضور در طبیعت با رعایت اخلاق زیست محیطی از هرگونه جابجایی و انتقال جوجه پرندگان یا نوزاد پستانداران، همچنین تخریب لانه و محل زندگی حیات وحش جداً خودداری کنند.

جودکی خاطر نشان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری شیوع بیماری‌های فراگیر حیات وحش تمامی آبشخورهای موجود در حوزه استحفاظی مورد بررسی قرار گرفته و نظافت، پاکسازی و مرمت آبشخورها انجام شده است.

به گفته وی مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ یا نزدیکترین پاسگاه محیطبانی و ادارات محیط زیست شهرستان و یا اداره کل حفاظت محیط زیست موارد را گزارش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما