شناسهٔ خبر: 53098970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بارش باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس بارش پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و در بخش‌هایی از مرکز کشور هم بارش‌های پراکنده را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه چهارشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، در بخش‌هایی از مرکز و ارتفاعات دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت دارد، ادامه داد: طی روز پنجشنبه هم سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، نواحی شمال شرق کشور و با شدت کمتر در شمال غرب فعال است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها که برای آن هشدار سطح نارنجی هم صادر کردیم امشب برای خراسان شمالی، کهگیلویه وبویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب و شرق لرستان، شمال چهارمحال‌و‌بختیاری، شمال شرق سمنان، ارتفاعات تهران، زنجان، قزوین و البرز پیش‌بینی می‌شود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در این مناطق وجود دارد و رانندگان حتما باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

گودرزی با بیان اینکه امروز در بخش‌هایی از مرکز به ویژه اصفهان، یزد، فارس و کرمان وزش باد‌های شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این نواحی در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و به تدریج شرق و شمال شرق با پدیده باد و گرد و خاک مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا برای استان‌های ساحلی دریای خزر روند کاهشی دما تا ۶ درجه سانتی‌گراد را داریم، عنوان کرد: چهارشنبه علاوه بر این مناطق شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در غرب و شمال غرب و طی روز در پنجشنبه دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه در شرق و جنوب شرق هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه دریای خزر و خلیج فارس طی ۳ روز آینده مواج و متلاطم هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران نیمه ابری تا ابری است و گاهی بارش پراکنده و وزش باد برای آن پیش‌بینی می‌شود و فردا هم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در تهران رخ می‌دهد و دمای پایتخت هم به ۱۸ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما