شناسهٔ خبر: 53071240 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از رد کلیات طرح ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح ادغام دانشگاه‌های علومی پزشکی در وزارت علوم در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: این طرح به کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود که در جلسه امروز به اتفاق آراء، کلیات آن رد شد.

به گزارش فارس، وی افزود: علت مخالفت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با طرح یاد شده، این است که این طرح خلاف سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت و در نتیجه مغایر اصل 110 قانون اساسی است؛ چرا که در این سیاست‌ها متولی نظام سلامت، وزارت بهداشت معرفی شده و لذا آموزش‌های پزشکی نباید از این وزارتخانه سلب شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان به این نتایج درخشان رسیده، در نتیجه استقلال آموزش پزشکی از آموزش عالی بوده که با روش‌های کاربردی و بالینی و با بهره‌گیری از به‌روزترین یافته‌های علمی دنیا، توانسته‌ایم نیروهای مورد نیاز کشور در بخش سلامت را تربیت کنیم.

شهریاری همچنین از حضور رئیس سازمان نظام پزشکی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و عنوان کرد: رئیس سازمان با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه نظام پزشکی، وضعیت فعلی مسائل صنفی پزشکان را تشریح کرد.

نظر شما