شناسهٔ خبر: 53033538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

ریزش ۱۰۰۰۶۷ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۱۰۰۰۶۷ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۸ هزار واحدی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 21 اسفند) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 100067 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 338 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شبندر، شپنا، شتران، شستا، وبملت، فملی و خودرو به ترتیب با 1209، 1081، 973، 941، 921، 900 و 815 واحد افت بیشترین تاثیر متفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شتران - پالايش نفت تهران، خساپا – سايپا، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري‌ ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 21 اسفند) شاخص کل فرابورس با 52 واحد افت در ارتفاع 18 هزار و 216 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فزر - پويا زركان آق دره، تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، سدبير - س. تدبيرگران فارس وخوزستان، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، دماوند - توليد نيروي برق دماوند، فرابورس - فرابورس ايران و آريا - پليمر آريا ساسول در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 18 اسفند) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با رشد 4474 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 341 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۷۷۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد، به یک میلیون و ۳۴۸  هزار و ۳۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۲۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۹۰۳ واحدی، به رقم ۳۳۲ هزار و ۳۷۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۳۵۳ واحدی، عدد ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۷۲ واحدی به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۳۷۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۵۵۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۵۷۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 18 اسفند نمادهای شتران، شبندر، فولاد، شپنا، خودرو، شستا، وبملت به ترتیب با 884، 605، 586، 558، 324، 286، 238 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 18 اسفند نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، بركت - گروه دارويي بركت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 18 اسفند بورس تهران، نمادهای معاملاتی کچاد، شتران، شپنا، پارسان و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رانفور، فایرا، تنوین و فسبزوار تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 18 اسفند بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک‌ دام‌ پارس‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کماسه، غبشهر، قزوین  و خاهن بود. همچنین نماد معاملاتی تنوین(تامین سرمایه نوین) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای رانفور، حتوکا، تپمپی و کیمیاتک  قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما