شناسهٔ خبر: 53032515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کیفیت هوای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ناسالم است

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین با اعلام اینکه وضعیت هوای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب اکنون در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد، گفت: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب بیانگر وضعیت بحران است.

صاحب‌خبر -

«پژمان فتاح‌پور» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۵۰۰ است که بیانگر وضعیت بحران و بسیار ناسالم برای تمامی  گروه‌ها است را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: شاخص استاندارد هوای سالم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین در ادامه گفت: بر این اساس توصیه می شود افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان در این شهرها از منزل خارج نشوند.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال در مجموع این شهرستان۷۳ روز غبارآلود بود که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ۱۰ و دی چهار روز، بهمن ماه ۱۱ روز و اسفند ماه ۹روز بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان مرزی قصرشیرین تا بهمن پایان بهمن ماه در مجموع ۱۲۳.۹ میلی متر بارن باریده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

نظر شما