شناسهٔ خبر: 68293863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جابه‌جایی مدیران، عامل وقفه ۳ ماهه تعیین تکلیف شرایط افراد دارای اتیسم

ساره یوسفی

مدیرعامل انجمن اتیسم همدان از توقف سه ماهه روند رسیدگی به شرایط وخیم نگهداری افراد دارای طیف شدید اُتیسم و کمبود فضا برای ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، به دلیل احتمال جابه‌جایی مدیران خبر داد.

صاحب‌خبر -

داود پناهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به‌روند مطلوب برگزاری جلسات و پیگیری موثر دفتر ولی فقیه در استان مبنی بر راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از افراد دارای اتیسم، اظهارکرد: تا اواخر اردیبهشت ماه جلسات برگزار شده در این حوزه، پایه‌گذار اتفاقات امید بخش در رابطه با گسترش فضای فعلی انجمن و راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری افراد دارای اتیسم بوده است. 

وی اضافه کرد: بنابر پیگیری‌های دفتر ولی فقیه در استان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مصوبات انجام شده در جلسات گذشته مقرر شد تا جلسه‌ای نهایی در رابطه با گسترش فضای فعلی انجمن به‌منظور ارائه خدمات روزانه درمانی و توانبخشی و راه‌اندازی مرکز جامع نگهداری اتیسم هرچه زودتر برگزار شود که پس از شهادت رئیس‌جمهور آیت‌الله رئیسی، این اتفاق تاکنون به تأخیر افتاده است. 

پناهی‌نژاد تصریح کرد: درحال حاضر، جابه‌جایی و تغییرات در بدنه مدیریتی ادارات کل استان دلیلی قاطع و پرتکرار برای عدم برگزاری جلسات مذکور و به سرانجام رساندن مهم‌ترین مرکز نگهداری ویژه افراد دارای طیف اُتیسم در استان است. 

مدیرعامل انجمن اتیسم همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵۰ فرد دارای اُتیسم شدید در استان وجود دارند که متاسفانه به دلیل وخامت اوضاع جسمانی آنان شرایط مساعد و استانداردی برای نگهداری از این عزیزان وجود ندارد؛ همچنین با توجه به افزایش مراجعات به انجمن اتیسم و تشکیل پرونده‌های جدید، فضای فعلی انجمن به منظور ارائه خدمات درمانی و توانبخشی دیگر جواب‌گوی متقاضیان نیست.

انتهای پیام

نظر شما