شناسهٔ خبر: 53025455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر اقتصاد در چالوس:

برای تحقق اهداف دولت باید اختیارات مدیران استانی بیشتر شود

وزیر اقتصاد گفت: هفته آینده در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی با تهیه بخشنامه‌ای، تعدادی از اختیارات را به مدیران کل استان‌ها تفویض خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید احسان خاندوزی در جلسه شورای شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت، گفت: هفته آینده در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی با تهیه بخشنامه‌ای، تعدادی از اختیارات را به مدیران کل استان‌ها تفویض خواهیم کرد.

وی افزود: از شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خواستیم که سقف اختیارات وام‌های استان‌ها را افزایش دهند و این تفویض اختیارات در راستای تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی در استان‌ها است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره مؤسسه کاسپین گفت: با توجه به اینکه در حوزه اختیارات بانک مرکزی است بنابراین دراین‌باره مسئولیتی به بانک مرکزی داده‌شده است تا تعیین تکلیف شود و این موضوع در حال پیگیری است.

وی بیان داشت: امیدوار هستیم در همین فروردین‌ماه ۱۴۰۱ بانک مرکزی این موضوع را هرچه زودتر برای کارکنان مؤسسه کاسپین انجام دهد.

خاندوزی در زمینه مسکن مهر چالوس نیز عنوان داشت: آن‌طور که خبرداریم، پیمانکار نباید انتقال بار مالی را به دلیل ارزش‌افزوده مصالح و... به روی دوش متقاضیان بیندازد و بنابراین برای رسیدگی این موضوع، به‌صورت مکتوب اعلام شود و امیدوار هستیم که این موضوع به ثمر بنشیند.

وی درباره مجوز‌های کسب‌وکارهای اقتصادی، تصریح کرد: با دستور ویژه رئیس‌جمهور، تمامی وزرا مکلف شدند تا در این زمینه به‌منظور تسهیل صدور مجوزها، بوروکراسی‌ها را کاهش دهند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه روند تسهیل در صدور مجوز‌ها در دولت مردمی و انقلابی متحول خواهد شد، افزود: با تسهیل در این حوزه، روند سرعت بخشی به فعالیت‌های اقتصادی افزایش‌یافته و زودتر به نتیجه می‌رسد.

خاندوزی گفت: باید برای تحقق اهداف دولت در مازندران، اختیارات در مدیران استانی بیشتر شود.

 

نظر شما