شناسهٔ خبر: 67510888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف یک نانوایی آمل

نوشهر- ایرنا - صغری خانم یکی از افراد صف نان است که با صدای رسا با گفتمان انتخاباتی همه افراد زن و مرد حاضر در خبازی را به خودش جلب کرده بود، ابتدا دیگران حرفی نمی زدند اما به تدریج یکی یکی گپ انتخاباتی را شروع کردند به طوری که گفت و گوهای آنان به یک مناظره انتخاباتی تبدیل که بخشی از آن به قلم خبرنگار ایرنا روایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صغری خاتون که زن ۶۰ ساله آملی در صف نانوایی با جمعی از مردان و زنان منتظر گرفتن نان است با نگاهی ممتد به اطرافش نگاه می کند و صدا رسا از ضرورت حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می گوید و دیگران هم می شنوند.

او که انقلاب اسلامی ۵۷ را لمس کرده بود با سفره نانش در بگو مگوهای انتخابات جاری سخن می گفت، زبان گویا و شیرینی داشت، گرچه خانه دار بود اما آگاه و هوشیار بود و به تدریج همه افراد حاضر در صف نان در پای صحبت اش همه گوش می دادند و از خاطراتش در صفوف خانم ها که تازه به نوجوانی رسیده بود تعریف می کرد و در همین ارتباط به سوولات نسل انقلاب پاسخ می گفت.

این خانم آملی که دل در انقلاب و آرمان های آن داشت کشان کشان به انتخابات پانزدهم تیر ماه رسید و می گفت باید همه در انتخابات شرکت کنیم و اگر سر سوزنی غفلت ‌و کوتاهی کنیم خلاف حرکت امام و ولایت است.

به تاکید صغری خانم هرگز نباید در امر مهم ملی شرکت فردا جمعه در شعب اخذ رای، مکر و فریب شبکه غربی را ملاک قرار داده و از راه انقلاب سر پیچی کنیم و بصیرت و آگاهی را لازمه عبور موفق این همایش ملی دانست.

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف نانوایی

او که نان هایش را گرفته بود زیر لب می گفت شور و اشتیاق مردم شرکت در انتخابات باید بیشتر و بیشتر گردد و ما وظیفه داریم نسبت به حضور خود در پای صندوق رای کوشا باشیم و هرگز از وظیفه شرعی و عزت و سربلندی ایران عزیزمان نباید عدول کرد.

صغری خاتون رفت اما گفت و گوها و بحث و جدل جای خود را بیشتر باز کرده بود و یکی یکی افراد صف نان وارد معرکه انتخابات شدند و شرکت آحاد مردم در روز جمعه می گفتند و اوضاع اکنون را تحلیل می کردند.

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف نانوایی

نکته جالب این که - صف نانوایی به مناظره تلویزیونی شبیه تر شد، هر سری با عالمی خاص خوش است، یکی طرفدار جلیلی بود و دیگر طرفدار پزشکیان، یکی از تورم می گفت و آن دیگری از مسائل فرهنگی و گرانی، به هر حال همه از دغدغه ها و نگرانی ها کشورشان می گفتند و آرزو می کردند که یکی که کارآمدتر است بیاید تا مشکلات را پیش روی مردم بردارد.

سرانجام خمیر و نان خبازی تمام شد، ولی بحث و گفت و گوهای مردم به پایان نرسید و برخی از افرادی که نان گرفته بودند بحث انتخابات و ضرورت شرکت مردم در روز جمعه را دو به دو ادامه دادند و مقابل نانوایی شده بود اجتماع انتخاباتی.

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف نانوایی

در این ۲۴ ساعت باقیمانده به روز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هر جا که نظر کنی، هر قدمی با دیگری برداری و یا در پارک و بوستان نشسته باشی و یا در داخل تاکسی و اتوبوس و مغازه و یا در شبکه های اجتماعی، همه جا سخن از آخرین مرحله انتخابات یعنی فردا جمعه است و همه مصمم به شرکت در این همایش ملی هستند.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران روز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شد که یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ نفر در مازندران پای صندوق‌های رای رفتند.

نظر شما